Sute de mii de amenzi pentru viteză radar din Austria ar putea fi invalide. Ce s-a întâmplat? Pe ce direcție?
Zona de 80 km/h de pe A21 din Austria Inferioară ar fi putut fi marcată incorect – impactul asupra amenzilor radar din trecut ar fi enorm.
De 137 de ori pe zi: Atât de des clipește camera de viteză pe autostrada A21 , lângă Gießhübl (districtul Mödling), în direcția Linz. O limită de viteză de 80 km/h este în vigoare acolo din 1995, dar mulți șoferi o ignoră.
Printre aceștia se numără și Stefan A., al cărui caz a fost relatat de ziarul „Kurier”. Cu toate acestea, în loc să plătească amenda de 350 de euro, acesta a depus apel la Curtea Administrativă a Austriei Inferioare (LVwG).
Sute de mii de amenzi pentru viteză radar din Austria ar putea fi invalide. Ce s-a întâmplat? Pe ce direcție?
Deși era de necontestat că acesta circula cu 124 km/h, zona de 80 km/h a fost marcată incorect timp de mulți ani. Conform regulamentului din 1995, aceasta se întinde de la kilometrul 36,330 până la kilometrul 30,450.
În realitate, indicatorul de capăt al limitării de viteză este situat la kilometrul 30,433, care este cu 17 metri prea departe.
Citește și: VIDEO „Război” în trafic, cu săbii, topoare și bâte, în mijlocul Brăilei. Ce s-a întâmplat?
Asfinag a stabilit acest lucru folosind o roată de măsurare calibrată în timpul procesului de apel. În cele din urmă, dacă indicatorul ar fi fost poziționat corect, Stefan A. ar fi putut conduce în mod complet legal cu 124 km/h într-o zonă cu restricții de 130 km/h.
Curtea Constituțională este acum responsabilă de soluționarea acestei chestiuni. În hotărâri anterioare, aceasta a afirmat că, deși nu este necesară o configurație „cu precizie de centimetru”, o abatere de 15 metri ar putea fi deja ilegală.
Citește și: Femeie de 31 ani, bătută în plină stradă de două „doamne” și un puști de 17 ani. Agresorii, arestați
„În cazul în care prevederea contestată ar fi abrogată sau ilegalitatea sa ar fi stabilită, numeroase proceduri administrative de sancțiune bazate pe aceeași limită de viteză de 80 km/h ar putea fi reevaluate din punct de vedere legal”, se arată în raportul „Kurier”.