Spargerea tiparelor pentru femei. Campioană la atletism deține o companie de încălțăminte de succes

DE Kerri Anne Renzulli | Actualizat: 21.04.2023 - 12:39
CĂI CÂȘTIGĂTOARE  Vedeta de atletism Allyson Felix a triumfat la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2021 alergând în pantofi făcuți de compania sa de încălțăminte, Saysh
CĂI CÂȘTIGĂTOARE  Vedeta de atletism Allyson Felix a triumfat la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2021 alergând în pantofi făcuți de compania sa de încălțăminte, Saysh

Din cenușa unei despărțiri publice de sponsorul său în anul 2019, Allyson Felix, cea mai medaliată vedetă americană de atletism din toate timpurile, a început o nouă carieră ca șefă a propriei companii de încălțăminte, Saysh.

SHARE

Felix a lucrat liniștită cu Nike timp de aproape un deceniu, până când a venit momentul să își reînnoiască contractul. Negociind în timp ce era însărcinată, Felix spune că Nike i-a oferit o reducere de 70% a salariului și, la început, a refuzat cererea ei de a-i garanta că nu va fi pedepsită dacă performanțele ei vor avea de suferit în perioada care a urmat nașterii. 

Deși Nike și-a îmbunătățit în cele din urmă politicile privind concediul de maternitate, Felix a sfârșit prin a părăsi compania, ceea ce a lăsat-o fără un sponsor care să-i furnizeze încălțămintea de care avea nevoie pentru a concura la a cincea sa Olimpiadă. 

„Mă descărcam la fratele meu [cofondatorul Saysh, Wes Felix], spunându-i că m-am săturat ca firmele să nu-mi vadă valoarea.

El m-a întrebat simplu: «De ce nu o facem noi înșine?»“, își amintește Felix. „Am spus: «Ești nebun», dar apoi mi-am dat seama că avea dreptate. Aveam oportunitatea de a crea schimbarea în loc să cerem altcuiva să o facă“.

„Avem o oportunitate
de a crea o s chimbare
în loc cerem
altcuiva o facă“

Purtând o pereche specială de pantofi de curse de la propria marcă, Felix a trecut linia de sosire la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2021 pentru a obține a cea de a șaptea medalie de aur și prima sa medalie de bronz.

„Este cel mai important punct al carierei mele“, spune Felix. „De obicei, totul se rezumă la medalie și la timp, dar acest lucru a fost mult mai mare. Am depășit toate adversitățile, purtând proprii mei pantofi, și m-am simțit ca și cum aș fi fost o reprezentantă pentru alte femei, alte mame și oameni cărora li s-a spus că povestea lor s-a terminat“.

Crearea acelor pantofi speciali pentru curse olimpice și a încălțărilor sport athleisure, de zi cu zi, pe care Saysh îi vinde în prezent, a dus-o pe Felix la un nou regim de antrenament.

În loc de timpii de pe pistă și de încălzire, ea a trebuit să stăpânească strângerea de fonduri, să elaboreze un model de afaceri câștigător și să se confrunte cu unele idei de producție sexiste care persistă în industria încălțămintei. 

În conformitate cu abordarea centrată pe femei a companiei, Felix și fratele ei au căutat finanțare la firme de capital de risc conduse sau fondate de femei. Ultima lor rundă, care a strâns 8 milioane de dolari, a inclus, de asemenea, sprijin din partea Athleta - marca cu care Felix a semnat după ce a părăsit Nike. 

Proiectarea aspectului pantofilor sport Saysh s-a dovedit a fi o provocare mai mare decât a anticipat echipa. „Am crezut că vom crea pantofi pentru mine, pe care să-i port la Jocurile Olimpice și pe care și alte femei să îi poată purta, dar apoi am aflat că pantofii pentru atletism nu fuseseră făcuți pentru femei“, spune Felix.

„Un pantof este făcut pe baza unei forme sau a unui mulaj în formă de picior și, de obicei, este întotdeauna cel al unui picior de bărbat care este folosit. Așa că asta a devenit o oportunitate de a spune că femeile merită mai mult“.

Astăzi, clienții pot achiziționa pantofii sport Saysh One (preț de vânzare cu amănuntul: 150 de dolari) și Saysh Two (185 de dolari) de pe site-ul mărcii sau cel al companiei Athleta.

Ea a refuzat să spună câte perechi a vândut până acum, dar, în 40 de zile de la lansarea din 2021, Saysh a epuizat stocul de marfă și avea o listă de așteptare de 25.000 de persoane. Saysh intenționează să folosească ultima rundă de finanțare pentru a-și spori distribuția angro și cu amănuntul și pentru a experimenta o gamă extinsă de produse.

Acum speră ca și alte mărci de încălțăminte să observe și să înceapă să facă mai mulți pantofi sport folosind mulaje ale picioarelor femeilor sau să adopte o politică de retur pentru maternitate similară cu cea a Saysh, care oferă gratuit persoanelor al căror picior își schimbă mărimea în timpul sarcinii o pereche în noua lor mărime. „Vrem să facem lucrurile mai bune pentru femei și să împingem industria să privească femeile“, spune Felix.

Citește și:

Schimbarea la față a antreprenoriatului

Spargerea tiparelor pentru femei - Allyson Felix, co-fondator și președinte, Saysh

Soluție tehnologică pentru sănătatea mintală - April Koh, co-fondator și CEO, Spring Health

O abordare amestecată a îngrijirii de sine - Kaylin Marcotte, fondator și CEO, JIGGY

Transformarea sănătoasă a rețetelor tradiționale - Kayla Castañeda, fondator și CEO, Agua Bonita

Valorificarea alimentelor irosite - Christine Moseley, fondator și CEO, Full Harvest

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te