marți 11 noiembrie
EUR 5.0854 USD 4.3982
Abonează-te
Newsweek România

Sistemul secret care cântărește mașinile în trafic. Amendă de 450 € și descărcarea mărfii pe loc

Data publicării: 11.11.2025 • 10:20 Data actualizării: 11.11.2025 • 13:00
Camionagiu - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Camionagiu - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Un sistem secret capabil să cântărească mașinile direct în trafic va fi implementat începând din 2026, pe autostrăzile din Germania. Sunt vizate camioanele supraîncărcate.

Camioanele vor fi cântărite automat, fără a fi oprite, printr-un sistem de senzori integrați în carosabil.

Șoferii și companiile care încalcă regulile vor fi aspru sancționați. Sistemul este deja testat pe autostrada A4, între Aachen și Köln.

Sistemul secret care cântărește mașinile în trafic. Amendă de 450 € și descărcarea mărfii pe loc

Conform datelor BALM, în 2024 s-au efectuat 146.569 de controale la camioane, dintre care peste 16.000 de vehicule erau supraîncărcate – adesea cu câteva tone.

Astfel de vehicule nu doar deteriorează drumurile și podurile, ci și cresc semnificativ riscul de accidente, deoarece au distanță de frânare mai lungă și sunt mai greu de manevrat.

Până acum, majoritatea controalelor se făceau manual, de către patrule mobile. Din 2026, acest lucru se va schimba. Senzori speciali montați pe autostrăzi vor cântări vehiculele aflate în mișcare.

Noile puncte de control vor fi dotate cu tehnologie „Weigh-in-Motion” (WIM), integrată direct în suprafața carosabilului. Senzori speciali vor cântări automat camioanele în timpul deplasării – fără a fi nevoie să se oprească.


Dacă sistemul detectează depășirea greutății admise, un panou LED, situat la câteva sute de metri, va afișa numărul de înmatriculare al vehiculului și va direcționa șoferul către cea mai apropiată parcare. Acolo va avea loc al doilea control oficial pe un cântar certificat.

Ce sancțiuni primesc șoferii care își încarcă prea mult camioanele?

În cazul confirmării încălcării, șoferul riscă:

  • amendă între 30 și 452 de euro,
  • interdicția de a continua deplasarea până la descărcarea surplusului de marfă,
  • obligația descărcării la fața locului, dacă greutatea depășește norma cu mai mult de 5%.

Primul astfel de punct de cântărire este construit pe autostrada A4 între Aachen și Köln, în zona parcării pentru șoferi Rur-Scholle-Süd. Este una dintre principalele rute de transport pentru camioane din porturile Anvers și Rotterdam spre interiorul Germaniei, scrie ziarulromanesc.de.

 

Mai multe articole din secțiunea Internațional
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră