Sezonul interconectării culturale

DE Newsweek România | Actualizat: 12.07.2019 - 07:56
Expoziția „Specii de spații“

BRD – Groupe Société Générale a fost sponsor principal al „Sezonului România- Franța 2019“, proiect de anvergură ce și-a propus reîmprospătarea percepției pe care cele două țări le au una despre cealaltă.

SHARE

Pe 14 iulie va lua sfârșit „Sezonul România-Franța 2019“, un proiect de anvergură al cărui scop a fost, potrivit organizatorilor, „reînnoirea imaginii și percepției pe care țările noastre le au una față de cealaltă și întărirea legăturilor economice, științifice și culturale, ce ne leagă în mod istoric“.

Proiectul a inclus evenimente și inițiative de cooperare în toate domeniile culturale (artele scenei, dans, teatru, muzică clasică, contemporană și actuală, cinema, media, arte vizuale, patrimoniu, arhitectură, urbanism și design etc.), precum și dezbateri în mediul academic, în comunități și saloane, activități sportive și o serie de evenimente dedicate cooperării descentralizate și înfrățirilor dintre comunități din România și Franța.

Sezonul s-a suprapus peste Președinția României a Consiliului Uniunii Europene și a coincis cu celebrarea a două
Centenare: cel al Marii Uniri, implicit al României moderne, respectiv centenarul sfârșitului Primului Război Mondial.

Proiectul a fost structurat în două etape, care au durat fiecare câte patru luni. În prima etapă, inaugurată la Paris pe 27 noiembrie 2018, România a dezvăluit Franței o imagine inedită, creativă și inovatoare.

În a doua, care a debutat în 18 aprilie 2019, Franța a propus publicului românesc din peste 30 de orașe o serie de proiecte culturale.  În total au fost peste 200 de proiecte și peste 400 de evenimente culturale.

Artă contemporană

BRD – Groupe Société Générale a fost sponsor principal al acestui veritabil maraton cultural.  Pe 18 aprilie 2019, în prezența artistului francez Julien Prévieux, a fost vernisată la București expoziția „Specii de Spații“, ce a inclus lucrări din colecția de artă contemporană a Société Générale.

Ea a reunit 24 de lucrări din colecția de artă contemporană Société Générale, expuse la sediul central al băncii din cartierul parizian La Défense.

Selecția reflectă diversitatea colecției Société Générale, în subiecte, medii și stiluri, dar și în privința generațiilor și ariilor geografice din care provin artiștii.

Ea privilegiază lucrări din ultimul deceniu și pune în valoare câteva momente-cheie din Colecția Société Générale, ce servesc ca puncte de plecare pentru explorarea discursurilor majore din pictura, sculptura și fotografia contemporană.

Lucrărilor din colecție li s-au adaugat 4 „studii de caz“, în care artiștii prezenți în Colecție – Farah Atassi, Julien Prévieux, Danica Dakić și Florian & Michael Quistrebert – au prezentat secțiuni mai ample din practica lor artistică.

Un proiect separat, dar înrudit din punct de vedere tematic, expoziția Spațiu (Continuare și sfârșit), realizată în colaborare de artiștii Iulia Nistor și Achraf Touloub şi organizată de Fundaţia9, a putut fi vizitată la Rezidența BRD Scena9, între 19 aprilie și 16 iunie.

Muzică clasică

Cea de-a VII-a ediție a SoNoRo Conac, proiect inițiat de Asociația Sonoro, a avut drept partener principal BRD – Groupe Société Générale.

Scopul proiectului cultural a fost de a intermedia contexte favorabile salvării unor monumente importante din patrimoniul românesc.

În perioada 24 aprilie – 11 iulie, au avut loc 16 concerte în clădiri istorice, reprezentative pentru patrimoniul cultural românesc, multe dintre ele construite în stilul eclectic francez al începutului de secol XX, perioadă de maximă înflorire arhitectonică a țării noastre.

„Cele șase ediții «Sonoro Conac» de până acum ne-au dezvăluit într-un alt mod România și bogățiile ei ascunse la vedere și nebănuite celor mai mulți dintre noi.

Festivalul SoNoRo Conac

Dintre toate influențele care au adăugat un plus de frumusețe clădirilor de patrimoniu, cele venite din Franța au adus, probabil, acea tușă care a stabilit definitiv strălucirea, pe care istoria a reținut-o.

Și, cum muzica nu cunoaște granițe, ea va completa și va conduce cu grație acest dialog cultural peste timp, la fel de actual și în 2019, ca și acum o sută de ani“,  a declarat Flavia Popa, Secretarul General al BRD – Groupe Société Générale.

Un alt proiect de anvergură la care BRD – Groupe Société Générale a fost susținător principal a fost cea de-a XII-a ediţie a Turneului Internațional Stradivarius, desfășurată sub titulatura „VIVE LA MUSIQUE!“.

Violonistul Alexandru Tomescu, vioara Stradivarius Elder-Voicu, alături de harpista de origine franceză
Delphine Benhamou și Lari Giorgescu – dans contemporan – au adus în atenția publicului un adevărat dialog între muzică și dans, concert de vioară, harpă și dans contemporan.

În România au avut loc 15 concerte, menite să conecteze publicul la cele mai cunoscute și apreciate compoziții clasice românești și franceze care definesc o lume magică, plină de culoare și prospețime.

Repertoriul a inclus lucrări de George Enescu – „Balada“, Béla Bartók – „6 dansuri românești“, Camille Saint-Saëns – „Cygne“, Camille Saint-Saëns – „Fantaisie op. 124“, Jules Massenet – „Méditation“, Camille Saint-Saëns – „Introduction et Rondo Capriccioso“, Sabina Ulubeanu – „Pas Encore“ (piesă contemporană compusă special pentru acest proiect), Maurice Ravel – „Tzigane“.

Digitalizare

BRD – Groupe Société Générale s-a implicat activ și în susținerea proiectului „Micro-Folie Sibiu“, bazat pe o platformă culturală digitală, concepută de Ministerul Culturii din Franța și dezvoltată de Muzeul Științei „La Vilette“ din Paris, ce include un muzeu digital, un spațiu de realitate virtuală și un FabLab, destinat creativității și inovației.

Din data de 7 iunie 2019, „Micro-Folie - Hotspot Cultural BRD“ a devenit un spațiu permanent de interacțiune culturală, destinat publicului de toate vârstele, găzduit de „Casa Artelor“, cu sprijinul Muzeului „Astra“ din Sibiu. „Micro- Folie Sibiu“ a intrat, astfel, într-o rețea de centre culturale care se adresează comunităților și care numără 200 de micro-folies în Franța și străinătate.

Experiența digitală de pe platforma ”Micro-Folie”

„BRD s-a alăturat încă de anul trecut acestei platforme culturale internaționale, care este la intersecția între cultură, educație și tehnologie.

Sunt domenii în care noi investim constant, pentru pregătirea noii generații și pentru că dorim să acompaniem proiectele care duc la progresul societății în care trăim împreună.

Credem că acest tip de program, care democratizează accesul oamenilor la capodopere ale civilizației, inspiră și incită la creativitate folosind noile tehnologii, aduce un plus de valoare în peisajul cultural din România“, a apreciat  Francois Bloch, CEO BRD Groupe Société Générale.

___________

Articol realizat cu ocazia aniversării Zilei Franței - 14 iulie

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te