Scade consumul de bere din Europa, cresc prețurile. Sunt așteptate majorări după Crăciun


Consumul de bere este în scădere, iar producătorii majorează prețurile. Cu toate acestea, probabil va dura ceva timp până când consumatorii vor simți impactul.
Conform anunțurilor fabricilor de bere, ar putea exista numeroase creșteri de preț la bere pentru prima dată în ultimii ani. Krombacher și Veltins și-au majorat deja prețurile pentru clienții din comerțul cu amănuntul și restaurantele în această lună. Alte câteva fabrici de bere importante urmează exemplul.
Conform unei analize realizate de revista specializată în băuturi Inside , șase dintre cele zece mărci de bere cele mai consumate din Germania sunt sau vor fi afectate în prezent de creșterile de prețuri ale marilor fabrici de bere în lunile următoare.
Scade consumul de bere din Europa, cresc prețurile. Sunt așteptate creșteri mari după Crăciun
Pe lângă câteva fabrici mari de bere, multe fabrici de bere mai mici și-au majorat și ele prețurile.
Rămâne însă de văzut în ce măsură cumpărătorii fabricilor de bere, adică comercianții cu amănuntul, vor accepta creșterile de prețuri și le vor transfera consumatorilor.
Editorul Niklas Other subliniază, de asemenea, supracapacitatea semnificativă din industria berii: În acest context, comercianții cu amănuntul au ușurință să cumpere bere în cele mai favorabile condiții.
Citește și: Importăm alimente, băuturi și tutun în valoare de un miliard de euro pe lună. Mărfurile ajung la noi
Expertul în băuturi Marcus Strobl de la institutul de cercetare de piață NIQ se așteaptă ca va dura ceva timp până când etichetele de preț se vor schimba pentru consumatorii din magazine.
„Din experiența mea, comercianții cu amănuntul așteaptă uneori până după Crăciun pentru a implementa acest lucru, deoarece vor să profite de afacerea cu produse de Crăciun”, spune Strobl.
Mulți cumpără acum în timpul promoțiilor
Numeroase prețuri promoționale sunt așteptate din nou în magazinele de retail în perioada premergătoare Crăciunului.
„Atât comerțul cu amănuntul, cât și industria berii sunt supuse unei presiuni considerabile pentru a reduce volumele, deoarece vânzările scad deosebit de brusc în acest an”, spune expertul în băuturi Strobl. Acest lucru ar putea duce la mai multe promoții sau reduceri de prețuri pentru a atinge obiectivele companiei.
Între timp, consumatorii de bere profită din ce în ce mai mult de promoțiile de preț ale retailerului la cea mai populară bere, Pilsner.

Potrivit lui Strobl, o medie de șapte din zece lăzi de bere, fiecare conținând 20 de sticle de jumătate de litru, pentru principalele mărci de Pilsner, sunt deja vândute la prețuri promoționale. O ladă mare de Pilsner este oferită cu aproximativ cinci euro mai puțin decât prețul standard în timpul promoției.
„Desigur, mulți oameni sunt bucuroși să profite de acest lucru”, explică el.
Datorită unor astfel de promoții, consumatorii din multe locuri pot cumpăra bere la prețurile pe care le aveau cu zeci de ani în urmă, spune Other.
Cu toate acestea, prețul familiar de 9,99 euro pe bax a devenit mai rar în zilele noastre; majoritatea mărcilor importante de bere pilsner sunt promovate la un preț mediu de 10,50 euro.
Creșterea prețurilor probabilă după Crăciun
Rămâne însă de văzut în ce măsură cumpărătorii fabricilor de bere, adică comercianții cu amănuntul, vor accepta creșterile de prețuri și le vor transfera consumatorilor. Editorul Niklas Other subliniază, de asemenea, supracapacitatea semnificativă din industria berii: În acest context, comercianții cu amănuntul au ușurință să cumpere bere în cele mai favorabile condiții.
Expertul în băuturi Marcus Strobl de la institutul de cercetare de piață NIQ se așteaptă ca va dura ceva timp până când etichetele de preț se vor schimba pentru consumatorii din magazine.
Citește și: VIDEO Ce băutură se elimină cel mai rapid din organism. În cât timp puteți conduce în siguranță
„Din experiența mea, comercianții cu amănuntul așteaptă uneori până după Crăciun pentru a implementa acest lucru, deoarece vor să profite de afacerea cu produse de Crăciun”, spune Strobl.
Mulți cumpără acum în timpul promoțiilor
Numeroase prețuri promoționale sunt așteptate din nou în magazinele de retail în perioada premergătoare Crăciunului.
„Atât comerțul cu amănuntul, cât și industria berii sunt supuse unei presiuni considerabile pentru a reduce volumele, deoarece vânzările scad deosebit de brusc în acest an”, spune expertul în băuturi Strobl. Acest lucru ar putea duce la mai multe promoții sau reduceri de prețuri pentru a atinge obiectivele companiei.
Între timp, consumatorii de bere profită din ce în ce mai mult de promoțiile de preț ale retailerului la cea mai populară bere, Pilsner.
Potrivit lui Strobl, o medie de șapte din zece lăzi de bere, fiecare conținând 20 de sticle de jumătate de litru, pentru principalele mărci de Pilsner, sunt deja vândute la prețuri promoționale.
O ladă mare de Pilsner este oferită cu aproximativ cinci euro mai puțin decât prețul standard în timpul promoției. „Desigur, mulți oameni sunt bucuroși să profite de acest lucru”, explică el.
Datorită unor astfel de promoții, consumatorii din multe locuri pot cumpăra bere la prețurile pe care le aveau cu zeci de ani în urmă, spune Other. Cu toate acestea, prețul familiar de 9,99 euro pe bax a devenit mai rar în zilele noastre; majoritatea mărcilor importante de bere pilsner sunt promovate la un preț mediu de 10,50 euro.
Berea va deveni probabil și mai scumpă în pub-uri
Krombacher și Veltins au implementat creșteri de prețuri atât pentru berea îmbuteliată, cât și pentru cea la halbă. La liderul pieței, Radeberger Group, creșterile de prețuri vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2026, afectând atât gama de bere la halbă, cât și o parte din gama reutilizabilă.
Nu doar comercianții cu amănuntul, ci și industria restaurantelor se confruntă adesea cu creșteri de prețuri la bere, explică Other, editorul Inside.
„Prețul berii nu are doar un impact real, ci și unul simbolic asupra întregii industrii”, spune Thorsten Hellwig, purtător de cuvânt al asociației industriale Dehoga NRW.
Presiunea masivă asupra costurilor continuă, iar salariul minim este, de asemenea, în creștere. „Pentru multe unități de catering, creșterea prețurilor de achiziție și a costurilor din cauza situației economice generale înseamnă că ajustările de prețuri devin din ce în ce mai greu de evitat”, explică Hellwig.