Rusia a păcălit India să cumpere avioane MiG-29K de 50.000.000 $. Radarele se defectează non stop


Deși India s-a dovedit a fi salvatoarea proiectului MiG-29K, în culise se ascundea o problemă uriașă legată de fiabilitatea radarului, ceea ce face efectiv flota de avioane de vânătoare cu baza pe portavioane improprie pentru luptă.
Rușii au reușit să înșele India cu fiabilitatea radarelor de bord „ZhUK-ME”, care au început să se defecteze grav și au dus de fapt la pierderea capacității de luptă a avioanelor MiG-29K. Și acum părțile nu știu cine ar trebui să plătească pentru această poveste, mai ales dacă resursa promisă înainte de defecțiuni a fost supraevaluată de 2,5 până la 6 ori mai mult decât cea reală.
Rusia a păcălit India să cumpere avioane MiG-29K de 50.000.000 $. Radarele se defectează non stop
Informațiile relevante au ieșit la iveală din documente scurse de la corporația de stat rusă Rostec, divulgate de hackerii Black Mirror. Se pare că problema exista de ani de zile, cu întârzieri în reparații și obligații contractuale neîndeplinite, arată defence-ua.com.
Astfel, contractul de bază prevedea ca MTBF-ul radarului să fie de 150 de ore. Cu toate acestea, în practică, în 2016 această valoare a scăzut la 97 de ore, iar la mijlocul anului 2017 la 60 de ore.
Citește și: Cine este comandantul misiunii care poate ordona distrugerea dronelor rusești?
Cât despre o metrică ceva mai simplă, timpul mediu între defecțiuni (MTBD), acesta trebuia să fie de 120 de ore, dar până în 2016 scăzuse la 20 de ore. Adică, operarea aviației navale indiene se confrunta aproape constant cu această problemă.
Și aici a fost dezvăluită o nuanță interesantă: pentru a îndeplini cerințele specificate, Federația Rusă a inclus în calculele duratei de viață a MiG-29K machete radar instalate. Adică, orele de fiabilitate au fost „umflate”, ceea ce a contribuit la înșelarea cumpărătorului.
Citește și: Mark Rutte avertizează. Statele NATO pot doborî avioanele Rusiei în spaţiul NATO, dacă e necesar
În tot acest timp, între indieni și ruși au fost purtate discuții pentru remedierea situației, existând întârzieri în reparațiile menite să corecteze problemele menționate. În același timp, se presupune că s-au efectuat modernizări, ceea ce a dus la o mică îmbunătățire temporară.
Mai mult, în prezent nu se știe cine va plăti pentru îmbunătățirile ulterioare ale radarelor, ceea ce înseamnă că nu se repară nimic. Drept urmare, în 2019, Marina Indiană a retras certificarea radarelor Zhuk-Me.
După această dezvăluire, nu este surprinzător faptul că armata indiană a optat în cele din urmă pentru Rafale M ca noul său avion de vânătoare bazat pe portavioane . În plus, MiG-29K/KUB a avut în mod constant o rată generală de service cuprinsă între 15% și 47% din flota totală, în principal din cauza defectelor fuselajului și a defecțiunilor motorului și ale componentelor electronice.
Chiar și Federația Rusă pare să înțeleagă că nu va mai putea să-și „împingă” aeronavele în Marina Indiană. În același timp, continuă să facă progrese uimitoare în alte domenii ale aviației, oferind Su-57E.
Indienii înșiși nu par să vadă nicio problemă în aceste domenii de cooperare, în ciuda tuturor dezavantajelor menționate. Mai mult, ei rămân unul dintre principalii clienți ai rușilor în industria de apărare, aceștia din urmă planificând să cumpere sisteme de apărare aeriană S-400.