Există și cazuri când un client care nu a consumat nimic a pierdut o sumă de bani. Acest lucru s-a întâmplat la un restaurant din Viena. Localul din Austria percepe penalități pentru anulările cu întârziere a rezervărilor.
Taxe în plus pentru anularea rezervării
În restaurantul „Seven North” din capitala Austriei, vizitatorii plătesc oricum mai mulți bani pentru mâncarea israeliană. Un biban de mare flambat cu legume și Grüner Veltiner costă 43 de euro, o friptură cu o salată mediteraneană se servește la 53 de euro.
Cu toate acestea, calitatea pare a fi corectă, judecând după recenziile Google: restaurantul are un rating mediu de 4,2 stele. Dar dacă fanii unei astfel de bucătării doresc să rezerve o masă, ar trebui să fie atenți.
Restaurantul percepe o taxă de 36 de euro de persoană pentru neprezentări, după cum se vede pe site. Când faceți rezervarea, se menționează: „Vă rugăm să furnizați detaliile cardului de credit mai jos pentru a vă confirma rezervarea. Cardul dvs. nu va fi debitat. În caz de anulare cu întârziere sau de neprezentare, se poate percepe o taxă.”
Anulare „întârziată” înseamnă mai puțin de 12 ore înainte de vizită. În general, oricum, nu puteți face o rezervare fără un card de credit.
Această măsură este necesară pentru operatorii de restaurante. „Este enervant și păcat când trebuie să respingem rezervările pentru că, potrivit calendarului, avem mai multe rezervări, iar ei care au rezervat o masă nu se prezintă. Această taxă este menită să prevină astfel de situații pe cât posibil”, a declarat un angajat al restaurantului pentru meine.at.
Citește și: Cât costă o Coca Cola la magazinele din Europa față de România. Diferențe de preț sunt uriașe
Un sondaj direct realizat de meine.at arată că majoritatea persoanelor sunt de acord cu o astfel de taxă. Iar, comentariile internauților nu au întârziat să apară: „Cred că este normal ca atunci când faceți o rezervare și apoi nu vă prezentați să fiți taxați cu 36 de euro”, sau „Cred că este complet OK!” „Este un obicei îngrozitor să promiți ceva, apoi să nu te prezinți”.
Nu lipsesc nici criticile: „O rezervare este o ofertă voluntară din partea gazdei. Dacă vin și nu consum nimic, ospătarul nu poate percepe nimic”, scrie un cititor.