Guvernul a recunoscut că capacitatea autostrăzii cu două benzi nu mai este suficientă pentru traficul crescut prezent în fiecare zi pe secțiunea M1 dintre Budapesta și Bicske.
Cu toate acestea, doar un segment mai scurt va avea trei benzi între Budapesta și Bicske. Guvernul a anunțat că va abandona majoritatea proiectelor de construcție și dezvoltare privind infrastructura maghiară.
Prin urmare, au anulat prelungirea autostrăzii M1 care leagă Budapesta de Viena, care este cel mai important drum din Ungaria.
O autostradă folosită și de șoferii români se închide mai multe luni. Ce mari orașe unește?
Potrivit Centrului de Informare al Guvernului, tronsonul de cale afectat este unul dintre cele mai importante tronsoane de drum din țară.
Secțiunea M1 dintre Budapesta și Bicske are un rol deosebit în traficul de tranzit est-vest pe lângă traficul de pasageri , așa că, deși multe investiții au fost oprite anul trecut pentru a ușura bugetul, această extindere a benzii trebuie realizată.
Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp
Guvernul a spus că a amânat sau chiar anulat unele dezvoltări de infrastructură în 2023 din cauza crizei economice.
Totuși, ei recunosc că autostrada M1 este una dintre principalele artere ale economiei maghiare, așa că dezvoltarea acesteia este o necesitate.
Proiectul a fost amânat din lipsa fondurilor
„Amânarea și nefinalizarea proiectului ar fi avut ca rezultat obstrucția permanentă, gravă a traficului regional, național și internațional care merge spre și dinspre Budapesta , precum și o deteriorare semnificativă a statisticilor accidentelor”, a comunicat Centrul de Informare al Guvernului referitor la importanța investitie.
Citește și: România și Moldova, legate de 4 noi poduri peste Prut, unul la nivel de autostradă. Când vor fi gata
Autostrada M0, care ocolește Budapesta, începe în apropiere de Bicske, așa că dezvoltarea va însemna ca segmentul cel mai aglomerat să devină cu trei benzi.
Aici camioanele fac naveta către autostrăzile M5 (Serbia), M4 (România), M3 (Ucraina), M6 (Croația) și M7 (Croația).
Potrivit guvernului, amânarea dezvoltării poate duce la creșterea riscului de accidente în acel segment și la grosimea traficului și transportului internațional, național și regional.