O abordare amestecată a îngrijirii de sine

DE Kerri Anne Renzulli | Actualizat: 20.04.2023 - 14:38
Kaylin Marcotte, fondator și CEO, JIGGY

Cu mult timp înainte ca puzzle-urile să devină o activitate îndrăgită în epoca pandemiei, Kaylin Marcotte era doar un simplu fan. Ani de zile, ea a rezolvat puzzle-uri ca o formă de eliberare de stres.

SHARE

Ea le completa pe cele de 1.000 de piese în fiecare săptămână pentru a contracara epuizarea cauzată de orele lungi de lucru ca director de marketing și comunitate la The Skimm, un start-up media digital. Dar s-a plictisit din ce în ce mai mult de imaginile învechite și demodate ale puzzle-urilor tipice.

Așa că Marcotte și-a propus să construiască o companie care să facă genul de puzzle-uri pe care ea dorea să le rezolve. JIGGY este specializată în puzzle-uri cu aspect modern, cu desene realizate de artiste în devenire, care primesc fiecare o parte din profitul obținut din fiecare vânzare.

Marcotte include lipici în kituri, astfel încât clienții să poată păstra și înrăma puzzle-urile ca pe niște adevărate opere de artă. 

Totuși, drumul de la ideea inițială la lansare a fost unul lung. „Oamenii cred că ai un moment de revelație și apoi, peste noapte, te apuci și lucrezi într-un garaj.

„A face trecerea de la angajat la
antreprenor este în cele din urmă
un pariu pe tine .nsuți
și pe capacitatea ta de a
concretiza o i dee“

Dar pentru mine a fost mai degrabă o construcție lentă“, spune Marcotte. „Am petrecut ani de zile planificând, urmărind tendințele, pentru a mă convinge că acest lucru avea potențial de afaceri, că puzzle-urile ar putea fi o formă de îngrijire de sine care să rezoneze și cu alții“.

O întâlnire întâmplătoare în 2018 cu o femeie la un eveniment de networking s-a dovedit a fi punctul de cotitură.

„Îi explicam ideea mea și despre cât de entuziasmată eram de aceasta, dar încă nesigură pe mine. Ea m-a întrebat direct: «Când vei paria pe tine?»“, își amintește Marcotte.

„A fost ceea ce aveam nevoie să aud. A face trecerea de la angajat la antreprenor este, în cele din urmă, un pariu pe tine însuți și pe capacitatea ta de a administra o idee“.

Marcotte a decis să renunțe la o finanțare externă, folosind în schimb 25.000 de dolari din propriile economii, completate cu câștiguri din consultanță sau din joburi secundare de freelancer, pentru a-și acoperi cheltuielile de afaceri și de trai.

De când a lansat JIGGY la sfârșitul anului 2019 din apartamentul ei din Brooklyn, ea a finanțat compania în întregime din veniturile pe care le generează, în parte pentru a nu putea fi forțată să facă mișcări cu care nu este de acord doar pentru a putea rambursa finanțările.

Ea a apărut la Shark Tank, dar spune că a fost mai mult despre oportunitatea de a povesti Americii despre brandul ei și mai puțin despre asigurarea unui contract.

Marcotte spune: „Vreau să mă dezvolt încet și constant și să mă concentrez mai mult pe construirea mărcii și a comunității sale decât pe vânzarea cât mai multor produse“.

Lockdown-ul a adus pentru JIGGY un succes masiv. Aproape peste noapte vânzările au crescut cu 300% din februarie 2020 până în martie 2020, epuizând șase luni de stocuri - dar a dus și la provocări uriașe în materie de aprovizionare.

Marcotte se întreabă: „Cum poți să te dezvolți când ai vândut tot, nu ai niciun produs pe stoc și începi să îi enervezi pe clienți?“.

Ea a încercat o serie de strategii pentru a rezolva problema, inclusiv diversificarea lanțului de aprovizionare și vânzarea de carduri cadou care le acordau cumpărătorilor acces prioritar atunci când soseau stocuri noi.

De asemenea, s-a concentrat pe crearea altor puncte de legătură cu clienții prin intermediul canalelor sociale ale mărcii, al clubului de abonament și al petrecerilor Zoom puzzle.

A funcționat. De la lansare, Marcotte a vândut peste 250.000 de puzzle-uri JIGGY, a colaborat la modele cu cântăreața Kacey Musgraves și cu the Girl Scouts și chiar a avut produsul său prezentat ca unul dintre lucrurile preferate de Oprah în ultimul sezon de sărbători.

Atunci când echipa Oprah a cerut ca o versiune înrămată și finalizată a unui puzzle de sărbători care nu mai era în stoc să le fie trimisă în 48 de ore, Marcotte a apelat la ajutorul clienților JIGGY de pe Instagram - și a primit-o în câteva minute. Doi clienți chiar și-au luat versiunile înrămate de pe pereți și le-au expediat în cealaltă parte a țării.

Pentru Marcotte, nu există o dovadă mai clară a adevăratei forțe din spatele succesului JIGGY: „Puterea acestei comunități pe care am construit-o este motivul pentru care am reușit“.

Citește și:

Schimbarea la față a antreprenoriatului

Spargerea tiparelor pentru femei - Allyson Felix, co-fondator și președinte, Saysh

Soluție tehnologică pentru sănătatea mintală - April Koh, co-fondator și CEO, Spring Health

Transformarea sănătoasă a rețetelor tradiționale - Kayla Castañeda, fondator și CEO, Agua Bonita

Valorificarea alimentelor irosite - Christine Moseley, fondator și CEO, Full Harvest

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te