Soluție tehnologică pentru sănătatea mintală

DE Kerri Anne Renzulli | Actualizat: 20.04.2023 - 14:33
April Koh, co-fondator și CEO, Spring Health
April Koh, co-fondator și CEO, Spring Health

La un moment dat, o cincime dintre americani se confruntă cu o problemă de sănătate mintală.

SHARE

Din 2016, April Koh a dezvoltat un sistem, oferit prin intermediul planurilor de sănătate și al programelor de beneficii pentru angajați, care utilizează o tehnologie inovatoare de învățare automată pentru a potrivi o persoană cu tratamentul sau opțiunea de îngrijire cea mai potrivită pentru nevoile sale unice. 

„Există o cantitate imensă de suferință inutilă și de risipă în domeniul sănătății mintale din cauza tuturor încercărilor și erorilor în materie de tratament“, spune Koh. „Este, în esență, o mare ghicitoare“.

Koh a avut ideea de a crea Spring Health pe când era studentă la Yale, unde studia sociologie și informatică, după ce a citit o lucrare evaluată de către co-fondatorul ei, Adam Chekroud, care, pe atunci, își termina doctoratul în psihologie și neuroștiințe la această școală.

Lucrarea descria modul în care un model de învățare automată depășește psihiatria obișnuită în ceea ce privește potrivirea unei persoane cu tratamentul potrivit pentru ea. 

„Am simțit că reprezenta viitorul îngrijirii sănătății mintale“, spune Koh, care își urmărise colega de cameră din facultate și cea mai bună prietenă luptându-se cu o tulburare alimentară severă și trecând pe la diverși furnizori și prin diferite tratamente fără succes.

„Eu [văzusem] de aproape cât de distructivă este pentru moralul unui pacient o experiență îngrozitoare de îngrijire a sănătății mintale“.

Koh l-a contactat pe Chekroud și, împreună, au început să se gândească la implicațiile din lumea reală ale cercetării sale.

Acest lucru a dus la dezvoltarea abordării „îngrijirii mentale de precizie“ a Spring Health, care începe prin a adresa utilizatorilor o serie de întrebări care urmează să le depisteze digital mai mult de 10 afecțiuni de sănătate mintală, apoi folosește învățarea automată pentru a crea un plan de îngrijire personalizat. Serviciul oferă, de asemenea, o listă de terapeuți sau antrenori disponibili care corespund nevoilor utilizatorului, plus acces la instrumente digitale, cum ar fi terapia cognitiv-comportamentală, exerciții de conștientizare și meditație.

Pentru a pune pe picioare compania, fondatorii au petrecut un an participând la concursuri de prezentare, câștigând cinci competiții și un total de 100.000 de dolari.

De asemenea, s-au angajat în mod constant să bată la uși, întâlnindu-se cu investitori providențiali și lideri din domeniul resurselor umane, lansând și cerând sfaturi și încercând să își aducă brandul în fața a cât mai multor persoane.

„Există o mulțime de fondatori de
unicorni de sex masculin care
sunt mai tineri decât mine.
Abia aștept următorul
CEO femeie care să îmi ia locul“

„Au existat câțiva credincioși timpurii“, spune Koh. „Durerea era atât de acută în rândul angajatorilor și al liderilor din resurse umane de a oferi o soluție de sănătate mintală care să funcționeze cu adevărat pentru angajații lor suferinzi, încât aceștia au fost dispuși să accepte pariul“.

Este un pariu care pare să dea roade. În prezent, peste 800 de companii, inclusiv giganți corporativi precum Bain, BlackRock, General Mills, Kayak și Whole Foods, folosesc Spring Health ca furnizor de servicii de sănătate mintală.

Compania câștigă și investitori, obținând recent o finanțare suplimentară de 190 de milioane de dolari. Astfel, Koh a devenit cea mai tânără femeie director executiv care a condus un unicorn - un startup cu o evaluare de peste 1 miliard de dolari -, o distincție de care este atât mândră, dar și descurajată.

„Există o mulțime de fondatori de unicorni de sex masculin care sunt mai tineri decât mine“, spune Koh. „Abia aștept ca următoarea femeie CEO să îmi ia locul“. 

Realizarea de care Koh este cea mai mândră: rezultatele unui studiu, publicat vara trecută în JAMA Network Open, care a constatat că 70 la sută dintre utilizatorii săi au raportat o îmbunătățire a sănătății lor mintale și, în medie, a fost nevoie doar de aproximativ șase săptămâni pentru ca un pacient să intre în remisiune.

Astfel, angajații au lipsit cu 25 la sută mai puține zile de lucru și au declarat că au fost de 1,6 ori mai puțin predispuși să își părăsească locul de muncă, iar companiile au economisit aproximativ 7.000 de dolari per participant în șase luni.

„A arătat că putem îmbina rezultatele clinice cu cele financiare“, spune Koh. „A confirmat cu adevărat pentru clienți că nu trebuie să facă un compromis atunci când fac aceste investiții în sănătatea mintală a angajaților lor“.

Citește și:

Schimbarea la față a antreprenoriatului

Spargerea tiparelor pentru femei - Allyson Felix, co-fondator și președinte, Saysh

O abordare amestecată a îngrijirii de sine - Kaylin Marcotte, fondator și CEO, JIGGY

Transformarea sănătoasă a rețetelor tradiționale - Kayla Castañeda, fondator și CEO, Agua Bonita

Valorificarea alimentelor irosite - Christine Moseley, fondator și CEO, Full Harvest

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te