Echipajele Ryanair din Spania intră în grevă cinci luni. Ce trebuie să faceți dacă zborul e anulat

DE Elena Andrei | 28.07.2022 - 19:45
Echipajele Ryanair din Spania intră în grevă cinci luni/foto: pexels

Sindicatele echipajelor Unión Sindical Obrera (USO) și Sitcpla au anunțat că organizează greve pentru a cere condiții de muncă mai bune, inclusiv 22 de zile de concediu și două luni suplimentare de plată pentru a se conforma legislației spaniole.

SHARE

Lidia Aransanz, lider USO, a declarat că greva a fost declanșată „deoarece compania nu a fost capabilă să îi asculte pe lucrători”.

Revendicările lor includ o cerere de reintegrare imediată a celor 11 membri ai personalului care au fost concediați pentru că au făcut grevă în iulie și încetarea subcontractării prin intermediul agențiilor de ocupare a forței de muncă, precum Workforce și Crewlink.

Personalul de cabină din întreaga Spanie va ieși în stradă pe o perioadă de cinci luni, între 8 august și 7 ianuarie 2023.

Acțiunea sindicală se va desfășura în fiecare săptămână, de luni până joi, și va dura 24 de ore, potrivit Euronews.

Citește și

VIDEO VIRAL Ministrul rus al Apărării: „URSS se va întoarce”. Sinistru

România riscă să nu mai participe la programele Agenției Spațiale Europene din cauza datoriilor

Se așteaptă ca noua grevă să afecteze în principal aeroporturile din Madrid-Barajas, Barcelona, Malaga, Alicante, Sevilla, Palma de Mallorca, Valencia, Girona, Santiago de Compostela și Ibiza, urmând să fie perturbate atât legăturile naționale, cât și cele internaționale.

Ce trebuie să faceți

Ryanair este o companie frecventată de români, fie pentru plecare la muncă în străinătate, fie pentru concedii. Dacă zborul dvs. este anulat, compania aeriană ar trebui să vă ofere posibilitatea de a alege un zbor alternativ sau o rambursare.

În cazul în care zborul este anulat cu mai puțin de două săptămâni fără notificare înainte, este posibil să solicitați o compensație în funcție de orarul zborului alternativ.

Suma la care aveți dreptul depinde, de asemenea, de distanța pe care o parcurgeați. Pentru zboruri mai mici de 1.500 km, puteți solicita până la 260 de euro de persoană, iar pentru zboruri mai mari de 3.500 km, puteți solicita până la 620 de euro de persoană.

De asemenea, companiile aeriene trebuie să vă ofere suficientă băutură și cazare dacă zborul este anulat brusc, iar noul zbor este în ziua următoare.

Această asistență trebuie să fie oferită și în cazul în care zborul are o întârziere de cel puțin două ore.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te