Avionul prăbușit în India. Tragedia s-a produs dintr-o fatală eroare de pilotaj. 242 de morți

DE Valentin Bolocan | Actualizat: 12.06.2025 - 17:27
Avionul prăbușit în India. Tragedia s-a produs dintr-o fatală eroare de pilotaj. 242 de morți - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Avionul prăbușit în India. Tragedia s-a produs dintr-o fatală eroare de pilotaj. 242 de morți - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)

Tragedia aviatică din India în care un Boeing 787-8 aparţinând companiei Air India, care ar fi avut 242 de persoane la bord, potrivit Aviaţiei Civile indiene, s-a prăbușit, ar fi fost catalogată drept o eroare umană, la prima vedere.

SHARE

Astfel, din imagini, se vede că a fost o greșeală crasă și fatală de pilotaj. Cel care era la manșă, imediat după ce s-a desprins de la sol, a băgat flapsurile în loc de trenul de aterizare. Mult prea devreme după decolare, a explicat un pilot pentru Newsweek.

„Aerodinamic, avionul a reușit să zboare mult timp fără flaps. Aripile sunt curbate în sus în efortul lor de a susține înaintarea fără flaps, cu rezistența mare la înaintare din cauza greutății mari și a trenului de aterizare neescamotat. În mod evident, pilotul la manșă a fost surprins și nu a realizat greșeala celuilalt. Dacă ducea motoarele în plin scăpau. 

Citește și: VIDEO Momentul în care un avion Boeing cu 242 de pasageri s-a prăbușit

Cazul nu este unic ca greșeală. La Tarom au fost două identice cu un BAC1-11 și cu un Boeing 737. În ambele, copiloții au băgat flapsul în locul trenului. Au scăpat cu viață, însă, cu noroc! 
Deși manetele de acționare sunt în mod special amplasate diferit: cea de tren pe panoul central al bordului și cea de flaps pe pupitrul central lângă manetele de gaze", a precizat pilotul Cezar Osiceanu.

Citește și:  Rheinmetall va face pulberi de obuze în India. Proiectul din România de la Victoria pare blocat

Avionul prăbușit în India. Tragedia s-a produs dintr-o fatală eroare de pilotaj. 242 de morți

Și un alt pilot este de aceeași părere. „Văzând poziția avionului venind în coborâre mă tem să nu fie o eroare de pilotaj. Secvența normală la decolare, imediat la rată pozitivă de urcare, se escamotează trenul, se continuă urcarea cu avionul până la 1500 de picioare, asta cam 450 de metri cu motoarele la regim maxim, acolo se reduc.

Se continuă decolarea și de-abia la 3000 de picioare, ceea ce înseamnă vreo 900 de metri, se escamotează flapsul. Din ce am văzut eu, la circa 200 de metri ei au lansat un Mayday, un apel de urgență. Mă tem că copilotul sau cel care nu zbura, în loc să escamoteze trenul de aterizare, a escamotat flapsul”, a declarat Dumitru Oprișiu, fost comandant de Boeing 787 Dreamliner, modelul avionului prăbușit în India, conform digi24.ro.

Potrivit Flight Radar, semnalul a fost pierdut la câteva secunde după decolare, când avionul ajunsese la o altitudine de 625 de picioare, anunță BBC.

Aeroportul a fost închis

O sursă Reuters a declarat că naţionalităţile pasagerilor de la bordul zborului Air India 171 au fost: 169 de indieni, 53 de britanici, şapte portughezi şi un canadian.

Toate operațiunile de zbor de pe Aeroportul Internațional Sardar Vallabhbhai Patel din Ahmedabad au fost suspendate temporar în urma accidentului Air India.

Ministrul indian al Aviaţiei Ram Mohan Naidu Kinjarapu s-a declarat „şocat şi copleşit” şi a anunţat că „se gândeşte şi se roagă pentru toate persoanele de la bord şi la familiile lor”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te