Cu o producţie anuală de aproximativ 8 milioane de vehicule şi venituri de peste 165 de miliarde de euro, este de aşteptat ca acest grup, al patrulea mare producător de automobile din lume, este aşteptatg să joace un rol major în intrarea industriei în noua eră a electrificării.
Stellantis are 14 branduri, de la Fiat, Maserati, Jeep, Dodge şi Ram, ale FCA, la Peugeot, Citroen și Opel, de la PSA.
”Avem mărimea, resursele, diversitatea şi knowhow-u pentru a profita cu succes de această nouă eră în transporturi”, a declarat preşedintele grupului. John Elkann, într-un video publicat de site-ul Borsa Italiana, care a marcat debutul acţiunilor Stellaris.
Directorul general Carlos Tavares a declarat că fuziunea va adăuga 25 de miliarde de euro pentru acţionari de-a lungul anilor, datorită reducerilor de costuri prevăzute.
”Vă pot spune că din prima zi se va pune accentul pe crearea de valoare, care va fi rezultatul implementării acestor sinergii”, a spus Tavares în acelaşi videoclip.
Fiat Chrysler (FCA) şi PSA au declarat că Stellantis poate reduce costurile cu peste 5 miliarde de euro pe an, fără închideri de fabrici.
Acţiunile Stellantis cotate la bursa din Milano au început tranzacţiile la 12,758 eur pe unitate şi au crescut cu până la 8,1% la 13,59 euro pe unitate.
Acţiunile cotate la Paris au fost tranzacţionate cam la acelaşi nivel.
Titlurile Fiat Chrysler (FCA) au închis vineri la 12,57 euro pe unitate.
În weekend, acţiunile PSA au fost schimbate în acţiuni FCA noi. Toate acţiunile FCA au fost apoi redenumite ca Stellantis.
Un trader din Milano a declarat că o parte a creşterii poate fi explicată prin motive tehnice, fondurile cumpărând acţiuni pentru a-şi ajusta expunerile de portofoliu faţă de noua companie. De asemenea, foştii investitori FCA reinvestesc o parte din dividendele speciale plătite de FCA săptămâna trecută, de 2,9 miliarde de euro, a spus un al doilea trader.
Acţiunile debuta marţi şi la New York, când Tavares va susţine şi prima sa conferinţă de presă în calitate de şef al Stellantis.
O analistă a Intesa Sanpaolo, Monica Bosio, a declarat că se aşteaptă ca pieţele să înceapă să ia în calcul sinergiile Stellantis numai după ce impactul acestora va deveni vizibil, din a doua jumătate a acestui an.
"Cu toate acestea, chiar şi excluzând sinergiile, ... continuăm să vedem Stellantis ca fiind subapreciată în toate privinţele, în comparaţie cu companiile concurente", a spus Bosio într-o notă.