Trenul merge cu 160 km/oră între Budapesta și Belgrad, distanță de 400 km. România modernizează 6 km în 8 ani
„Trenurile de pe linia Belgrad-Budapesta care traversează Ungaria ar trebui să circule cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră”, a declarat ministrul ungar al Construcțiilor și Transporturilor.
Linia feroviară Belgrad–Budapesta va fi inaugurată pe 20 februarie, a anunțat astăzi ministrul construcțiilor și transporturilor, János Lázár.
În cadrul unei audieri în fața Comisiei parlamentare pentru afaceri economice, el a declarat că nu poate dezvălui termenii acordului de împrumut cu partenerii chinezi pentru construirea acestei linii feroviare, deoarece, după cum a afirmat, „este vorba de un secret comercial care poate fi dezvăluit numai cu acordul ambelor părți”, relatează ziarul maghiar de limbă germană „Budapester Zeitung”.
Trenul merge cu 160 km/oră între Budapesta și Belgrad, distanță de 400 km. România modernizează 6 km în 8 ani
Potrivit acestuia, lucrările în Ungaria „progresează într-un ritm bun”, mai ales după accelerarea activităților de construcție din perioada trecută, în timp ce în Serbia, a finalizat secțiunea Belgrad-Subotica.
„Trenurile de pe linia Belgrad-Budapesta care traversează Ungaria ar trebui să circule cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră”, a declarat ministrul ungar.
Potrivit acestuia, un împrumut recent aprobat de Banca Europeană de Investiții (BEI) în valoare de aproape 800 de miliarde de forinți (aproximativ 2,1 miliarde de euro) va face posibilă implementarea proiectului de renovare a infrastructurii feroviare a Ungariei. „Reconstrucția a 1.000 de kilometri de linie feroviară poate începe în viitorul apropiat”, a subliniat Lazar, adăugând că finanțarea este asigurată în totalitate.
Citește și: VIDEO Cum arată primele trenuri tip RE-R cumpărate de România din Polonia. Costă 10.400.000 € bucata
Între timp, CFR reușit să modernizeze 5,8 km de cale ferată, de la 70 km/h la 160 km/h, în 8 ani. Pe 11 noiembrie 2025, la ora 15.00, CFR Infrastructură anunță că se deschide circulația feroviară pe firul I modernizat al variantei de traseu nou-construite între stațiile Ilia și Mintia, parte a secțiunii Gurasada – Simeria, situată pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin – Dunăre) – Nurnberg - Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța.
Citește și: CFR pe butuci. Trenuri blocate în gări. Directorul: apartament de 1.000.000€, plătește 14.000€ rate
„Lucrările de construire a noii variante feroviare au fost realizate în cadrul contractului de modernizare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate pe Tronsonul 3 Gurasada - Simeria, proiect co-finanțat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020 și prin Programul Transport 2021 – 2027”, au precizat oficialii români.
Specialiștii Asociației Pro Infrastructură afirmă că CFR a reușit să modernizeze cei 5,8 km de cale ferată în 8 ani, iar trenurile economisesc doar circa 10 minute în urma acestei realizări.
O nouă realizare "epocală" a CFR va fi deschisă traficului: varianta de traseu Vețel-Bretea Mureșană, lungă de 5885 m, care scurtează cu un kilometru distanța dintre stațiile Ilia și Mintia și ridică viteza de la 70 la 160 km/h, cu încetinire la 120 pe Mintia-Deva