Măsuri similare cu taxa Oxigen, introdusă de Primăria București și care va intra în vigoare de la 1 martie, menite să limiteze poluarea cauzată de traficul auto, există în multe alte orașe din lume.
Economistul Bogdan Glăvan critică, într-o postare pe Facebook, taxa Oxigen sugerată de Gabriela Firea. Acesta susține că "Unii experți au declarat că este necesar să-i taxezi pe oameni până când îi doare. Nu sunt de acord cu acești sadici."
Primărița Gabriela Firea a susținut, luni, că nu exclude convocarea unui referendum local pentru vigneta Oxigen, fiind deranjată că oamenii „organizează petiții, acțiuni, mitinguri” împotriva taxei.
Pentru a combate poluarea, autoritățile din Geneva, unul dintre orașele cu cel mai înalt nivel de trai din Europa, au introdus, începând cu 15 ianuarie 2020, circulația diferențiată și o taxă Stick'AIR, similară cu Taxa Oxigen din București.
De la 1 ianuarie 2020, mașinile sub Euro 3 nu mai au voie să circule în centrul Bucureștiului, iar pentru cele Euro 3 vinieta ajunge la 700 lei pe an. Într-un clip video distribuit pe pagina sa de Facebook, primarul Capitalei explică cum funcționează sistemul Oxigen.