Deși datele statistice arată că românii n-au bani de mașini noi și inclusiv în municipii unii continuă să se încălzească cu sobe pe lemne, cărbune, etc., autoritățile vor să le interzică pe cele vechi în București și alte orașe mari, prin crearea unor zone cu emisii reduse (LEZ).
Măsuri similare cu taxa Oxigen, introdusă de Primăria București și care va intra în vigoare de la 1 martie, menite să limiteze poluarea cauzată de traficul auto, există în multe alte orașe din lume.
Economistul Bogdan Glăvan critică, într-o postare pe Facebook, taxa Oxigen sugerată de Gabriela Firea. Acesta susține că "Unii experți au declarat că este necesar să-i taxezi pe oameni până când îi doare. Nu sunt de acord cu acești sadici."
Primărița Gabriela Firea a susținut, luni, că nu exclude convocarea unui referendum local pentru vigneta Oxigen, fiind deranjată că oamenii „organizează petiții, acțiuni, mitinguri” împotriva taxei.
Pentru a combate poluarea, autoritățile din Geneva, unul dintre orașele cu cel mai înalt nivel de trai din Europa, au introdus, începând cu 15 ianuarie 2020, circulația diferențiată și o taxă Stick'AIR, similară cu Taxa Oxigen din București.