Primăria Capitalei a organizat dezbatere publică pe taxa Oxigen

DE Adelina Sahlean | 30.09.2019 - 13:55
Poluare auto/Foto: Automarket

Primăria Capitalei a organizat luni dezbatere publică pentru proiectul care vizează introducerea unei viniete pentru mașinile din alte județe care intră în București și interzicerea accesului mașinilor cu normă de poluare sub Euro 3 în zona centrală.

SHARE

Majoritatea celor prezenți la dezbatere au declarat că proiectul trebuie îmbunătățit, astfel încât mașinile electrice și hybrid să nu plătească vinieta, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, motocicletele și scuterele să fie de asemenea exceptate, iar mașinile pe disel și benzină să fie taxate diferit, în funcție de cât poluează.

În plus, mai mulți reprezentanți ai societății civile, dar și ai transportatorlor au declarat că taxa trebuia să fie ultima soluție, iar mai întâi municipalitatea să îmbunătățească transportul public, piste pentru biciclete, iar orașul să aibă o șosea de centură funcțională.

Majoritatea celor prezenți la dezbatere nu au avut ceva împotriva taxării, dar au dorit să se aplice corect, în funcție de cât poluează fiecare mașină. Marius Tudor, secretar general al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), a propus chiar extinderea taxei de acces în centru și în oraș etapizat și pentru normele de poluare Euro 3, Euro 4 și Euro 5, dar și mărirea perimetrului unde mașinile poluante vor avea acces. Reprezentantul Asociației Ecopolis a cerut și el taxarea mașinilor cu normă de poluare Euro 4.

"Vor fi luate în considerare toate propunerile pertinente şi vor fi cuprinse în proiectul de hotărâre. Spre exemplu, includerea autoturismelor Euro 3, acele autoturisme care sunt în leasing, aşa cum a precizat şi doamna primar general, care e clar că nu pot fi autoturisme vechi, chiar dacă sunt leasing-uri preluate sau persoane care nu au rol fiscal pe raza Municipiului Bucureşti şi au autoturismul în afara Capitalei va trebui să fie exceptate. Pe de altă parte, analizăm şi ceea ce înseamnă transportul pe două roţi", a precizat Chiriţă, administratorul public al orașului care a moderat dezbaterea.

Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, a declarat că înainte de a aplica o astfel de taxă, Primăria Capitalei trebuia să aplice celelalte măsuri din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, respectiv să îmbunătățească transportul public, să facă benzi pentru biciclete, să nu mai permită parcarea fară taxă în centrul orașului.

Alin Tănase, coordonator campanii Green Peace, a declarat că introducerea acestei taxe nu este suficientă pentru reducerea poluării.

”Considerăm că introducerea acestei taxe este o măsură necesară pentru București, însă nu este suficient. Trebuie diferențiat pentru motoarele disel și benzină. Cele disel sunt mult mai poluante și trebuie taxate ca atare. Trebuie cuplată cu alte măsuri: piste de bicilete, transport public electrificat. O altă problemă este că avem deficiențe majore în monitorizarea calității aerului. Doar două stații din 6 măsoară poluanții din trafic. Proiectul trebuie amendat și completat”, a declarat acesta.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -