Cum norma de poluare Euro 7, prevăzută să intre în vigoare în noiembrie 2026, ia în calcul și emisiile de particule ale frânelor, Stellantis reinventează frânele cu tambur, brevetate în 1902, punându-le magneți care rețin „pilitura”.
Cum norma de poluare Euro 7, prevăzută să intre în vigoare în noiembrie 2026, ia în calcul și emisiile de particule ale frânelor, Stellantis reinventează frânele cu tambur, brevetate în 1902, punându-le magneți care rețin „pilitura”.
Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.
Miniștrii UE au fost de acord să atenueze propunerea Comisiei Europene privind normele de poluare Euro 7, după ce constructorii auto și opt țări, printre care și România, au declarat că modificările ar putea deturna investițiile de la vehiculele electrice.
România ar fi de acord cu aplicarea noilor norme Euro 7, dar cu amânarea intrării acestora în vigoare timp de 3 ani de la adoptare. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025 și își propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori.
Comisia Europeană a prezentat o propunere de reducere a poluării aerului la autovehiculele noi vândute în UE prin adoptarea normelor Euro 7. Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.
Criza cipurilor, creșterea prețurilor la materii prime și energie și electrificarea forțată au scumpit deja consistent mașinile. Iar fenomenul continuă. Cum n-ar fi suficient, noul șef al Volkswagen afirmă că trecerea la norma de poluare Euro 7 va scumpi mașinile cu 3.000-5.000 €