UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule. Emisiile de gaze de eșapament rămân la nivelul Euro 6, dar Parlamentul și Consiliul European au ajuns la un acord privind emisiile de particule pentru sistemele de frânare și cauciucuri și un standandard pentru baterii.
Costurile mari „înmoaie” Euro 7. Parlamentul European a avizat acordul Consiliul European privind amânarea introducerii noului standard de emisii poluante pentru mașinile cu motoare termice și „îmblânzirea” normelor. Euro 7 nu mai intră în vigoare în 2025, ci în 2030.
Miniștrii UE au fost de acord să atenueze propunerea Comisiei Europene privind normele de poluare Euro 7, după ce constructorii auto și opt țări, printre care și România, au declarat că modificările ar putea deturna investițiile de la vehiculele electrice.
România ar fi de acord cu aplicarea noilor norme Euro 7, dar cu amânarea intrării acestora în vigoare timp de 3 ani de la adoptare. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025 și își propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) afirmă că estimările Comisiei Europene privind costurile trecerii autovehiculelor la norma de poluare Euro 7 sunt total greșite.