Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.
Se anunță fvremuri grele pentru șoferi. Pentru a îndeplini normele de poluare benzina și motorina s evor scumpi. Frânele și pneurile trebuie să fie ecologice vor fi supuse testelor pentru a se verifica acest aspect.
UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule. Emisiile de gaze de eșapament rămân la nivelul Euro 6, dar Parlamentul și Consiliul European au ajuns la un acord privind emisiile de particule pentru sistemele de frânare și cauciucuri și un standandard pentru baterii.
Costurile mari „înmoaie” Euro 7. Parlamentul European a avizat acordul Consiliul European privind amânarea introducerii noului standard de emisii poluante pentru mașinile cu motoare termice și „îmblânzirea” normelor. Euro 7 nu mai intră în vigoare în 2025, ci în 2030.
Miniștrii UE au fost de acord să atenueze propunerea Comisiei Europene privind normele de poluare Euro 7, după ce constructorii auto și opt țări, printre care și România, au declarat că modificările ar putea deturna investițiile de la vehiculele electrice.