CFR Călători, unde șeful Traian Preoteasa plătește rate de 14.000€, la venituri de 9.300€, s-a plâns de situația financiară proastă și a primit compensații de 2,13 miliarde lei de la Guvern în 2024, deși are contract ca toți ceilalți operatori și trebuia să încaseze 1,1 miliarde.
Noul șef al Autorității pentru Reformă Feroviară a găsit o „bombă” economică în sertarele instituției. România poate pierde zeci de milioane de euro din cauza unei hârtii care practic șterge penalitățile Alstom pentru întârzierile cu doi ani în livrarea trenurilor Coradia.
Mihai Barbu preia conducerea ARF. Decizia premierului a fost publicată în Monitorul Oficial. Mihai Barbu îl va înlocui la șefia ARF pe Ștefan Roșeanu, care a demisionat la finele lunii noiembrie 2024, după aproape patru ani de la numire.
Buget de 4.326.590.000.000 lei, pentru autostrăzi și căi ferate, în 2025. Ministerul Transporturilor beneficiază de una dintre cele mai mari creşteri de alocări anul acesta, +19,66%, față de 2024. Iar prioritățile CNAIR, CNIR, CFR și ARF sunt trasate clar până în 2028.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat pe 30 ianuarie 2024 un contract producătorul polonez PESA pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs (Regio) în valoare de de 3,2 miliarde lei. Primele rame de 9.600.000 € bucata ajung la CFR în până la finalul lui 2025.