Școala online: Un studiu confirmă cifrele Newsweek și contrazice statistica ministrului Educației

DE Petre Bădică | Actualizat: 08.05.2020 - 11:28

Un studiu IRES susține că o treime dintre copii nu se pot participa la cursuri online, aceeași cifră fiind susținută de Newsweek România încă din luna martie în mai multe articole de presă. Zilele trecute, ministrul Educației spunea că ar fi vorba de trei ori mai puțini elevi.

SHARE

„Avem în sistemul de educaţie peste trei milioane de elevi şi avem în jur de 250.000 de elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, Ministerul Educaţiei se pregăteşte să intervină pentru ca la toamnă, dacă există din nou o astfel de situaţie, să nu mai fim puși în fața” unei asemenea situații, a declarat ministrul educaţiei Monica Anisie, pe 4 mai la Digi 24. Ea a spus că aceste cifre se bazează pe o evaluare a minsterului.

IRES: 900.000 de elevii nu au acces la școla online

 Institutul Român pentru Evaluare și Strategie a lansat, azi, un studiu care contrazice cifrele ministrului Educației și vorbește de peste 900 de mii de elevi fără acces la școala online.

„36% dintre familiile cu copii au doi sau mai mulți copii la școală, iar participarea la școala online se face adesea după un orar care presupune, cel mai frecvent, ca toți elevii să participe la ore (clase diferite), ceea ce impune ca fiecare copil să aibă echipamentul lui, alocat pentru școala online.

Din analiza datelor rezultă însă că doar 68% dintre copii au acest acces, ceea ce înseamnă că rămân pe dinafară un procent semnificativ, 32%, proporție substanțial mai mare decât procentul indicat de MEC de doar 9%. Practic, potrivit studiului IRES, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru școala online.

Ținând cont de numărul elevilor înscriși în învățământul preuniversitar, anul școlar 2019-2020 (2.824.594), numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educație online este de fapt de 903.870 elevi”, arată studiul.

Volumul eșantionului, care a fost unul simplu aleatoriu, a fost de 1.319 respondenți, dintre care 1.060 părinți cu copii școlari (care au cel puțin un copil înscris la școală

INS a anunțat fără echivoc: aproape un milion de elevi afară din școala online

Cu două luni în urmă, în martie, Newsweek România a arătat că „Un milion de copii nu beneficiază de învățământ online”. Cifrele pe care s-a bazat analiza noastră sunt cele oficiale – de la Institutul Național de Statistică. În total, 35% din gospodării nu au acces la computer de acasă. Un sfert dintre gospodăriile din România nu au acces la Internet de acasă. Unele gospodării nu beneficiază de niciuna din cele două facilități. De unde reiese că aproape un milion de elevi din preuniversitar nuu se pot conecta la Internet.

Citește și: Un milion de copii nu au acces la școala online

Ponderea gospodăriilor care aveau acces la Internet acasă în anul 2019, potrivit INS: Total: 75,7 %. Urban: 82,5% Rural: 66,7%.

Ponderea gospodăriilor care aveau acces la un computer acasă în anul 2017 (ultimul pentru care INS are date): Total:   65,6 %. Urban: 75,9 % Rural: 51,9 %.

Citește și: Ministrul Anisie, cifre de trei ori mai mici pentru școala online

De ce oferă Anisie muniție pentru PSD?

Surprinde modul în care ministrul Anisie alege să prezinte cifre subdimensionate despre o realitate (copiii care nu au acces la Intrenet) de care nu se face vinovată.

Am scris, în repetate rânduri despre faptul că, fiind la putere din 2012 până în 2019, PSD a promis de nenumărate ori digitalizarea învățămâmtului și nu a făcut aproape nimic.

În „Programul de guvernare” scris de Liviu Dragnea care a adus PSD la putere în 2016, la capitolul „Educație” există  „7. Infrastructură modernă, mijloace didactice adecvate, care utilizează tehnologiile informării și comunicării”.

PSD își propunea „Implementarea unui Proiect pilot privind învățământul digitalizat. Termen: 1 ianuarie 2018”.

Se dorea:  „Modernizarea procesului de predare-învăţare cu ajutorul tehnologiilor informaţiilor și comunicării, prin dotarea tuturor școlilor, cadrelor didactice și copiiilor cu mijloace adecvate”.
Abia „în data  de 10 septembrie 2019 s-au semnat contractele de finanțare pentru proiectele «Sistem informatic de management al Școlarității» și «Platforma digitală cu resurse educaționale deschise – Biblioteca școlară virtuală» (acesta din urmă proiect, cu o valoare de 250 milioane lei, din care 201 milioane fonduri europene n.red.).

PSD promitea în 2016 că la 1 ianuarie 2018 se va implementarea proiectului privind învățământul digitalizat. La doi ai distanță, abia se semnaseră două contracte. 

Citește și: În 16 ani, statul a ajutat 0,4% elevi să își ia computer

PSD a demarat în 2004 un program prin care elevii puteau să își cumpere un computer. După 16 ani abia s-a reușit achiziționarea a 4.500 de dispositive pentru elevii nevoiași.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -