Școala la distanța. Întâlnire cu „Domnul Goe” prin GoToMeeting. Caragiale, predat prin LearningApps

DE Alex Darvari | Actualizat: 21.12.2020 - 15:09
Positive livinf
Positive livinf

Lucrarea „Experiențe online de multiliterație” descrie experiența a 20 de profesori care au predat la diatanță în timpul pandemiei de COVID. Pentru elevii care au învățat carte cu acești profesori, pandemia a fost și un câștig.

SHARE

„Acest Jurnal al profesorului în vremea pandemiei este util și pentru perioada când toți profesorii se vor întoarce în clasele lor. De ce? Pentru că, indiferent când se va întâmpla asta, deschiderile și resursele digitale descoperite acum vor fi valoroase. Nu putem ignora beneficiile tehnologiei și nu putem renunța la a fi creativi și riguroși în același timp”, se arată în prefața lucrării care poate fi consultată AICI.

Marika-Emese Cîmpean prezintă „un demers atipic, de călătorie prin text, dar și spre sine (autocunoaștere și dezvoltare personală), pe care l-am parcurs alături de elevii din clasa a VI-a de la Colegiul Național Petru Rareș din Beclean”.

Iar în centrul călătorie îl pune pe Domn Goe, personajul lui Caragiale.

„Activitatea 3. Textul narativ literar. Acțiunea, timpul și spațiul în „D-l Goe” de I.L. Caragiale. În această oră am lucrat pe delimitarea fragmentelor logice și identificarea ideilor principale. Am folosit din nou Formative, am muncit pe text, am citit, recitit, explicat. Am utilizat auxiliarul, rezolvând exerciții (de delimitare a fragmentelor logice, formularea cuvintelor-cheie, identificarea indicilor spațiali și temporali ‒ am utilizat harta pentru a reface traseul călătoriei protagoniștilor). Pentru fixare și reflecție, am folosit Quizizz. Menționez că am utilizat Quizizz în varianta Live, nu pentru a încuraja competiția, ci datorită faptului că puteam oferi feedback imediat, pentru fiecare întrebare….

Activitatea 5 Personajele literare. Am început cu un joc pe platforma LearningApps, prin care elevii au recapitulat dialogul, am folosit apoi, AnswerGarden (pentru a identifica personajele lor preferate/personajele pe care le consideră amuzante, grupând apoi, pe LearningApps personajele din schița „D-l Goe”. Realizarea sensului s-a făcut prin tot prin exerciții on-line și discuții frontale. Am folosit, pentru a schimba dinamica activităților, jocuri create pe LearningApps, de exemplu, au avut de scris cui aparțin diferite replici sau de identificat trăsături ale personajului principal. Reflecția s-a făcut pe forumul de pe platforma școlii, unde elevii au notat răspunsul la întrebările: Ce ai învățat azi? Ce ți-a plăcut? Ce nu ți-a plăcut? Cum te-ai simțit?. Tema pentru acasă a constat în realizarea hărții personajelor din „D-l Goe…”. Menționez că această videoconferință a avut loc pe GoToMeeting, iar, în final, elevii au dat feedback și pentru platformă. În urma acestuia, în orele următoare, am revenit la Zoom”, explică profesorul.

Continuarea lecției online o găsiți AICI.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te