Numărul de elevi dintr-o clasă produce o încrengătură de efecte, unele pozitive, altele negative asupra elevului și asupra cadrelor didactice, arată unul dintre cele mai ample studii pe această temă, publicat luna aceasta, sub forma unei cărți, de Institutul pentru Educație al University College London.
Volumul pleacă de la constatarea că există două curente de opinie care se bat, adesea, cap în cap. Pe de o parte, cel al multor profesori care se plâng de faptul că numărul mare de elevi dintr-o clasă le afectează munca, dar și capacitatea elevilor de a învăța. Pe de altă parte, există cercetători și observatori ai fenomenelor școlare, care, pe baze statistice sau legate de studii precum PISA, afirmă că dimensiunea claselor nu afectează semnificativ rezultatele elevilor.
Într-o prezentare a cărții, pe blogul Institutului citat, se arată că această opinie a experților a determinat, chiar, acțiuni neașteptate în contextul pandemiei: în timp ce în alte țări distanțarea socială impune diminuarea claselor, în Marea Britanie – țară unde se înregistrează cei mai mulți elevi per clasă, în medie, în Europa – sunt școli care, din cauza lipsei de personal didactic în context epidemiologic, sunt forțate să creeze superclase de 60 de elevi, potrivit edupedu.ro.