DOCUMENT 2% din buget pentru profesorii cu rezultate deosebite. Salarii, pe criterii de performanță

DE Petre Bădică | Actualizat: 23.11.2021 - 15:19
DOCUMENT 2% din buget pentru profesorii cu rezultate deosebite. Salarii, pe criterii de performanță / Inquam Photos

Coaliția PSD-PNL-UDMR vrea să facă din profesori profesioniști în educație, potrivit Programului de guvernare publicat azi.

SHARE

Citește și: DOCUMENT Promisiuni cu repetiție în educație: 6% din PIB, Biblioteca virtuală, masă caldă la școală

În programul de guvernare nu se regăsește menționată nicio creștere salarială de la 1 ianuarie 2022. Profesorii vor fi premiați cu un procent mic dacă elevii au performanțe la școală. Coaliția vrea să aloce bani și pentru școlile cu toalete în curte și își dorește managementul conducerii școlilor.

Cele două capitole dedicate pregătirii profesorilor și managementului școlilor

III.5. Cariera didactică – profesionişti în educaţie

 

a.      Regândirea sistemului de formare iniţială, valorificarea liceelor pedagogice în cariera didactică şi extinderea masteratului didactic, respectiv extinderea ofertei de cursuri postuniversitare de conversie profesională;

b.     Creşterea gradului de pregătire practică a cadrelor didactice şi diversificarea contextelor de formare;

c.      Formarea cadrelor didactice pentru identificarea situaţiilor de risc de abandon şcolar şi utilizarea instrumentelor necesare pentru gestionarea acestora;

d.     Formarea cadrelor didactice în vederea integrării elevilor cu CES în învăţământul de masă; 

e.      Realizarea profilului de competenţe al cadrului didactic pentru fiecare nivel de învăţământ;

f.      Dezvoltarea unor mecanisme de monitorizare a impactului programelor de formare asupra calităţii procesului educaţional;

g.     Salarizarea atractivă diferenţiată pe criterii de performanţă prin implementarea Legii 153/2017, mărind salarile profesorilor. Este esențială identificarea unei solutii pentru a crește salariile profesorilor, in special ale profesorilor debutanți. 

h.   Introducerea unui fond de premiere de 2% din bugetul de venituri si cheltuieli al unitatilor/institutiilor de invatamant pentru salariatii cu rezultate deosebite prin decizia consiliului de administratie a unitatii/institutiei de invatamant

i.     Includerea în formarea inițială a cadrelor didactice a unui modul special pentru însușirea competențelor de predare în regim simultan, cu precădere pentru cadrele didactice din educația timpurie și învățământul primar;

j.      Sustinerea și extinderea dublei specializări în formarea inițială  a cadrelor didactice.

Citește și: DOCUMENT Programul de guvernare al guvernului Ciucă

   III.6. Managementul unităţilor de învăţământ – profesionalizare

a.      Profesionalizarea managementului prin asigurarea accesului la programe de formare la nivel de master şi la resurse de calitate pentru directorii unităţilor de învăţământ şi pentru aspiranţii la cariera managerială;

b.     Creşterea autonomiei unităţilor de învăţământ atât în privinţa resursei umane, curriculumului la decizia elevului/ şcolii/ comunităţii, cât şi a managementului financiar, pe baza unor contracte de management cu indicatori măsurabili;

c.      Digitalizarea proceselor de management şi administrative la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar;

d.     Construirea unui sistem de Big Data şi Inteligenţă artificială capabil să interpreteze datele, să identifice punctele slabe din sistemul de educaţie şi să realizeze previziuni;

e.      Susţinerea financiară a autorităţilor locale pentru rezolvarea integrală a situaţiilor unităţilor de învăţământ cu toalete în curte, fără acces la apă şi canalizare sau fără internet;

f.      Identificarea şi reabilitarea şcolilor cu risc seismic sau cu vulnerabilităţi care afectează semnificativ procesul educaţional (grad de risc ridicat la incendiu, în domeniul sanitar etc.);

g.     Regândirea modului de organizare a concursului pentru managementul şcolar, în acord cu descentralizarea şi cu reforma administrativă, pentru a fi organizat la nivelul unităţii de învăţământ;

h.     Dezvoltarea unor instrumente de guvernanţă care să stimuleze participarea activă a partenerilor educaţionali (precum reprezentanţii elevilor, părinţilor, sindicatelor şi ai mediului privat).

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.