O idee mai veche începe din nou să-şi facă loc în mediul think-tank şi de afaceri al Iaşului: centrul intermodal de transport marfă. Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi a readus în discuţie proiectul iniţiat în anii 2014-2015, uitat însă în mod voit după schimbarea conducerii Consiliului Judeţean.
Paul Butnariu arată spre triajul Cristeşti Jijia, de unde calea ferată continuă spre graniţă pe ambele ecartamente, european (1435 mm) şi rusesc (1524 mm). "Orice import/export de mărfuri în vagoane feroviare poate fi verificat /controlat /autorizat, în Iaşi /în România /în UE, permiţând o mai mare siguranţă a acestor activităţi, deoarece se pot desfăşura pe teritoriul UE, cu personal, cu reguli şi cu disciplina europeană", afirmă el într-un Memorandum lansat în dezbatere în cadrul Asociaţiei "Moldova Vrea Autostradă". "Volumul schimburilor de mărfuri pe calea ferată între China şi UE a crescut de 4 ori în ultimii ani, iar în anul 2019, pe ruta China-UE, au circulat peste 6.500 de garnituri feroviare", remarcă preşedintele CCI.
Continuarea, în Ziarul de Iași.