Tarom, cu 335 de milioane de lei pierderi în 2020, îşi propune să treacă pe profit anul viitor

Compania aeriană Tarom ar fi pregătită să fie pe profit din anul 2024, conform planului de restructurare actualizat și trimis Comisiei Europene. Rezultatele financiare Tarom s-au înrăutățit semnificativ, începând cu anul 2015. Compania este pe pierderi.
Rezultatele financiare ale TAROM s-au înrăutățit semnificativ începând cu anul 2015, nivelul pierderilor înregistrate crescând masiv, de la o pierdere de 62,93 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro) în 2015, la aproape 189 milioane lei (aproximativ 39 milioane euro) în 2018, cu o ușoară scădere pentru 2019, respectiv 174,27 milioane lei (aproximativ 36 milioane euro).
În pandemie, însă, aceste pierderi s-au acutizat, astfel că au ajuns la 439,8 milioane lei în 2020, pentru ca în 2021 să scadă la 327,6 milioane de lei, în condițiile în care și cifra de afaceri a fost de 668,7 milioane lei în 2021, comparativ cu 355,3 milioane lei în 2020, conform Profit.ro.
citeşte şi: Blue Air își reia activitatea de luni. Ce datorii au Wizz Air şi Tarom la Iași
Mai mult, conform celor mai recent date, TAROM a înregistrat în primul semestru al anului 2022 o pierdere de 208,7 milioane lei (de la un minus de 176,3 milioane lei în perioada similară a anului precedent), la afaceri de peste 453 milioane lei (față de 232 milioane lei în semestrul I din 2021).
Mai este important: Planul de restructurare a TAROM, prezentat de Profit.ro, are un cost estimat de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care compania a solicitar 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului.
citeşte şi: Ministrul Transporturilor anunță că 100 de români vor fi repatriați din Grecia cu o cursă TAROM
A promis în schimb scăderea cu 33% a numărului total al angajaților, inclusiv reducerea cu 50% a pozițiilor de management, respectiv vânzarea unor aeronave.
În iulie 2021, Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene naționale TAROM sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat.