vineri 24 octombrie
EUR 5.0823 USD 4.3826
Abonează-te
Newsweek România

Semn rău pentru România. Piața auto s-a prăbușit cu 25%. Riscăm să ajungem la nivelul din 2009-2010

Data publicării: 02.04.2024 • 11:02 Data actualizării: 02.04.2024 • 15:29
Semn rău pentru România. Piața auto s-a prăbușit cu 25%. Riscăm să ajungem la nivelul din 2009-2010 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Semn rău pentru România. Piața auto s-a prăbușit cu 25%. Riscăm să ajungem la nivelul din 2009-2010 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Semn rău pentru economia României. Piața auto s-a prăbușit cu 25% în ultimele 12 luni. Riscăm să ajungem la nivelul din 2009-2010, dacă se menține trendul actual.

Evoluția pieței auto este un barometru pentru sănătatea economiei unei țări. Iar, din păcate, în România, cifrele arată că piața de mașini noi e aproape în cădere liberă în 2024, iar piața de mașini second hand scade și ea, ceea ce arată că românii nu mai au bani și măsurile fiscal-bugetare nu sunt de niciun ajutor. Dimpotrivă.

Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost. Constructorii revin la benzină și fac promoții

Semn rău pentru România. Piața auto s-a prăbușit cu 25%. Riscăm să ajungem la nivelul din 2009-2010

Piața de mașini noi din România a început anul 2024 timid, cu o creștere timidă, bazată în principal pe inerția comenzilor de anul trecut, de 4,15%, față de ianuarie 2023, atingând un volum de 12.733 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania, volumul acestora a atins în ianuarie 2024 cifra de 27.176 unități (+16,8% față de ianuarie 2023).

Apoi, în februarie 2024, inerția comenzilor din 2023 scăzând, înmatriculările de autoturisme noi în Romania au început s-o ia pe o pantă descendentă. Au scăzut cu 8,92%, față de februarie 2023, atingând un volum de 11.339 unități.

Citește și: Șeful Renault și ACEA, scrisoare dură către UE: Industria auto, în pericol din cauza electrificării

Pe primele două luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 24.072 unități , în scadere cu 2,6% față de perioada similară din 2023, respectiv 24.715 unități.

În ceea ce priveste autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în februarie 2024 cifra de 29.462 unități (16,5 % față de februarie 2023).

În martie 2024, însă, piața de mașini noi din România s-a prăbușit. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 25,26% față de martie 2023, atingând un volum de 9.156 unități.

Per total, în primele trei luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 33.228 unități, în scădere cu 10,11% față de perioada similară din 2023, respectiv 36.966 unități.

Dacă trendul descendent pe care a luat-o piața auto de mașini noi din România se menține, la sfârșitul anului, când se va trage linie pe 2024, cifrele s-ar putea să ajungă la nivelul celor din 2009, de pildă, când au fost înregistrate puțin peste 96.000 de mașini noi.

Iar dacă scăderea se acutizează, cum s-a întâmplat în martie 2024, se poate ajunge și mai rău. În 2010, pe fondul crizei economice declanșate în 2008, piața auto din România a scăzut la 70.000 de mașini noi.

Citește și: Rabla și Rabla Plus 2024. Ce prime și ecobonusuri oferă statul

Rămâne de văzut ce efect vor avea programele Rabla și Rabla Plus 2024, care au pornit pe 19 martie 2024, asupra pieței, dar cum primele pentru vehiculele electrificate au fost înjumătățite de Guvern, probabil, rezultatele nu vor fi „Wow”.

În ceea ce priveste autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania, volumul acestora a atins în martie 2024 cifra de 27.499 unități, o scădere de 1,9 % față de martie 2023, potrivit datelor ACAROM.

Pe primele trei luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 84.135 unități, în creștere cu 9.88% față de perioada similara din 2023, respectiv 76.577 unități.

Cel mai bun an pentru piața de mașini noi din România a fost 2007, cu 315.000 unități, iar cel mai prost, 2013, cu 58.000 unități.

Topul mărcilor de mașini noi preferate de români în primele 3 luni din 2024

DACIA = 9.692 unitati
TOYOTA = 2.615 unitati
SKODA = 2.443 unitati
HYUNDAI = 1.989 unitati
VOLKSWAGEN = 1.966 unitati
RENAULT = 1.897 unitati
MERCEDES = 1.400 unitati
BMW = 1.307 unitati
FORD = 1.255 unitati
SUZUKI = 1.039 unitati

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră