Autorităţile sunt deschise către aceste soluţii, pe care le-au adoptat parţial şi au în vedere noi soluţii care pot creşte calitatea vieţii cetăţenilor. Portofoliul Smart City al Telekom Romania include o serie de soluţii care răspund nevoilor de digitalizare semnalate de administraţia sectorului 4, iar compania se poate implica activ în implementarea acestor soluţii.
Deşi deţine cea mai mare parcare publică din România, cu 700 de locuri, sectorul 4 are nevoie de o soluţie care să le facă viaţa mai uşoară şi deţinătorilor de autovehicule electrice şi să încurajeze achiziţia de astfel de autovehicule benefice pentru combaterea poluării: staţii de încărcare electrice.
„Soluţia pe care o propunem pentru încărcarea maşinilor electrice are la bază două componente. Componenta fizică este staţia în sine, o staţie de producţie românească, ce poate oferi toate tipurile de încărcare: normal, fast şi ultrafast charge. Şi avem componenta software care ajută administratorul staţiei. El îşi poate seta tariful de încărcare, poate fi alertat atunci când apar anumite defecţiuni. Iar şoferului i se pune la dispozitie o aplicaţie de mobil, pentru direcţionarea sa către cea mai apropiată staţie de încărcare şi, de asemenea, şi posibilităţi de plată electronică cu cardul sau on line folosind un sms”, spune Alexandru Nen, Specialist Soluţii Tehnice pre-Vanzare ICT, Telekom Romania.
Nivelul ridicat de poluare, generat de poluatori industriali precum termocentralele şi cele peste 200.000 de autoturisme cu eşapament care circulă zilnic, este una dintre problemele cu care se confruntă sectorul 4. Mijloacele de transport alternative, care protejează mediul înconjurător, precum bicicletele electrice, pot contribui la reducerea nivelului de poluare din această zonă. Telekom Romania propune o soluţie de încărcare a bicicletelor electrice, care îi încurajează pe locuitorii sectorului 4 să pedaleze mai des.
„Avem o soluţie de încărcare a bicicletelor electrice, care oferă suport oricărei persoane pentru a închiria şi folosi cu uşurinţă acest mijloc de locomoţie. Închirierea se face prin mai multe metode şi toate sunt moderne. Una dintre aceste metode este un card emis de către producător împreună cu compania noastră. Cardul se apropie de un punct de contact din spatele şeii şi persoanei care pedalează i se cere să introducă numărul de telefon, după care va primi un cod. Codul se inserează prin intermediul acestor taste, astfel încât bicicleta să poată fi deblocată şi să poată circula. O altă modalitate prin care se poate închiria bicicleta este printr-o aplicaţie mobilă. Aceasta iţi permite să vizualizezi în timp real harta cu staţiile de închiriat biciclete. Prin aplicaţia mobilă poţi seta şi metoda de plată - indiferent dacă ai abonament sau voucher, iar scanând cu telefonul codul QR inscripţionat pe bicicletă te poţi autentifica şi poţi inchiria bicicleta instanteneu”, spune Dragoş Nedelea, Manager Dezvoltarea Afacerii ICT, Telekom Romania.
Potrivit estimărilor Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, un management inteligent al deşeurilor ar putea reduce cu 5,5% emisiile de gaze cu efect de seră. Administraţia sectorului 4 are în plan gestionarea inteligentă a deşeurilor cu ajutorul unei soluţii Smart City.
„Sectorul 4 ar putea beneficia de un management inteligent al deşeurilor. Soluţia noastră ar pune în valoare nu doar estetica unui oraş interesant, dar ar duce şi la protejarea mediului, precum şi la o gestiune eficientă a costurilor pentru colectarea deşeurilor. Din punct de vedere logistic, prin implementarea unei astfel de soluţii, cetăţenii vor plăti exact cât gunoi produc, iar primăria va gestiona, cu precizie maximă, gradul de colectare. Prin adăugarea de senzori pe fiecare pubelă, fie ea subterană sau supraterană, administratorii serviciului de salubritatea vor şti exact gradul de umplere. Astfel, se poate stabili traseul pentru maşinile de colectare, care vor atinge doar punctele în care pubelele sunt pline, eliminând drumurile inutile şi ineficiente. In acest fel, primăria poate salva enorm de mulţi bani prin reducerea consumului de combustibil. Gândiţi-vă apoi la aspectul oraşului!“ spune Dragoş Nedelea, Manager Dezvoltarea Afacerii ICT, Telekom Romania.