România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră

DE Florin Budescu | Actualizat: 09.01.2025 - 17:08
România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră - Foto: Profimedia Images
România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră - Foto: Profimedia Images
România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră - Foto: Profimedia Images
România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră - Foto: Profimedia Images

România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră. În pofida faptului că România a aderat, din cauza neglijenței ministerului Transporturilor maghiar, trenurile internaționale continuă să aştepte.

SHARE

România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră. În pofida faptului că România a aderat, din cauza neglijenței ministerului Transporturilor maghiar, trenurile internaționale continuă să aştepte în stațiile de frontieră.

Navetiştii consideră regretabil că guvernul ungar nici măcar nu este capabil să adapteze orarul serviciilor existente la posibilități.

România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră

„Deși odată cu aderarea României la spațiul Schengen, frontiera de stat pe partea maghiară poate fi trecută acum liber și fără controale, trenurile internaționale continuă să circule pe același orar de la începutul anului, adică așteaptă la gările de frontieră momentul controalelor anterioare la frontieră”, scrie Közlekedő Tömeg, care este asociaţia operatorilor.

Potrivit acesteia, 40 de minute durează așteptarea, de ambele părți, ceea ce este complet nejustificat.

Citeşte şi: Ungaria, „vândută total Rusiei”, vorbește „putineza”: „O superputere nucleară nu poate fi învinsă”

Spune multe despre funcționarea (incapacitatea) Ministerului Construcțiilor și Transporturilor, care a pus în funcțiune serviciul public de transport feroviar de călători: nici nu a putut pregăti punerea în aplicare a unei sarcini publice atât de elementare - modificarea orarului feroviar. și coordonarea cu organizațiile relevante, conform index.hu.

Asociația a subliniat că schimbarea orarului trenurilor internaționale necesită coordonarea multor aspecte între rețelele feroviare, totuși a fost destul timp pentru asta, întrucât deschiderea frontierei de stat este planificată de ani de zile.

România a intrat în Spaţiul Schengen, dar trenurile maghiare aşteaptă în continuare în frontieră - Foto: Profimedia Images

Citeşte şi: Băncile din Ungaria, nemulțumite de contribuția impusă de guvern la „fondul de apărare”

În cazul unei pregătiri corespunzătoare, noul grafic de cale ferată ar fi putut fi implementat cu o simplă semnătură de pix.

Linia Püspökladány–Nagyvárad (a doua localitate este Oradea) a fost evidențiată drept exemplu: „A ajunge în marele oraș (n.n.: Oradea), care se află la 25 de minute, cu trenul, de la gara de frontieră din Ungaria, durează mai mult de o oră, din cauza așteptării inutile de 40 de minute, în ciuda faptului că nu se găsește nici un motiv care să împiedice traseul fără oprire”.

Citeşte şi: Ungaria, „vândută total Rusiei”, vorbește „putineza”: „O superputere nucleară nu poate fi învinsă”

"Considerăm profund regretabil faptul că guvernul maghiar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite ale zonelor de frontieră separate de bazinul lor natural și să-i conecteze pe compatrioții noștri, care locuiesc de ambele părți ale graniței, s-a dovedit a fi incapabil să îşi îndeplinească datoria sa publică de bază: adaptarea orarului serviciilor existente la posibilități - a anunţat asociaţia.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te