„Săptămâna trecută, în Consiliul Tehnico – Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost avizat PUZ-ul pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, de pe traseul magistralei Străulești - gara de Nord - Progresul.
Citește și: Petrolul a urcat peste noapte la cea mai mare valoare din ultimele două luni. Urmează scumpiri
La Ilfov au fost obținute toate avizele, s-a susținut documentația în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism săptămâna trecută, iar săptămâna aceasta se depun câteva completări și urmează emiterea avizului Comisiei. Pentru a urgenta procedurile, CJ Ilfov a acceptat ca ultima consultare publică să se deruleze în paralel cu procedura de avizare în Comisie. Tronsonul Gara de Nord 2 - Gara Progresul are 13 stații și 1 depou suprateran nou construite, plus Stația Gara de Nord 2 existentă.
Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA. Indicatorii tehnico - economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov.
Citește și: VIDEO Profesor: Cum dai randament maxim la examenele naționale. Ce recapitulezi, cum te odihnești
Fac apel la conducerea și la specialiștii Primăriei București să urgenteze procedurile pentru aprobarea PUZ-ului pentru contruirea Tronsonului Gara de Nord - Gara Progresul. Deoarece mare parte din investiție este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR, este imperios să ne grăbim și să rezolvăm toate avizele, astfel încât până la data de 31 decembrie 2023, să poată fi semnat contractul de proiectare și execuție”,
Lungime traseu: 12 kilometri,
număr de stații: 13
Capacitate transport: 50.000 călători/oră
.