Moldova a câștigat o autostradă prin PNRR, dar a pierdut multe proiecte mici

Construirea unei alternative la drumul european E85, la intrarea în municipiul Iaşi, nu mai este prioritate în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Proiectul figurează doar pe o listă de rezervă, alături de modernizarea DN 24 (Vaslui - Iaşi).
Şi pe această listă de rezervă, prioritare sunt alte legături rutiere din vestul şi sudul ţării. Nu doar drumul de la Iaşi nu a mai „prins“ lista scurtă, ci şi alte proiecte similare, în condiţiile în care planul pentru infrastructură rutieră se axează în principal pe tronsoane de autostradă. Din acest punct de vedere, Moldova a tras lozul câştigător: alocările ajung la aproape 2,2 mld. euro (fără TVA) pentru A7 (Ploieşti - Paşcani, 324 km) şi „capetele“ sectorului montan al A8 (Tg Mureş - M. Nirajului şi Leghin - Paşcani, 59 km).
Citește și: Kovesi, nepotrivită să conducă Parchetul European, consideră șeful de cabinet al premierului maghiar
Finanţarea prin intermediul PNRR este cuprinsă între 44 şi 51%, în funcţie de sector, ceilalţi bani necesari urmând a fi asiguraţi de la bugetul de stat sau împrumuturi externe. În mediul politic ieşean, părerile sunt împărţite: opoziţia (PSD) spune că Iaşul a fost ocolit la împărţirea banilor din PNRR, în timp ce puterea (PNL-USRPLUS) invocă alocările substanţiale pentru A7 şi A8. Unde este adevărul?
Continuarea, în Ziarul de Iași.