Ministrul PSD al Transporturilor a bătut orice record: numărul de kilometri de autostradă în lucru, mai mult decât tot ce a construit România în ultimii 50 de ani.
Investițiile în infrastructură sunt o prioritate a Guvernului Ciolacu și acest lucru se vede nu doar pe șantierele deschise, dar și pe statistici.
Ministrul PSD al Transporturilor, record de autostrăzi în lucru. Peste România ultimilor de 50 ani!
Până la finalul anului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că ar putea fi dați în circulație încă aproximativ 200 de km de drumuri de mare viteză, față de cei 220 de km pe care se circulă de când a preluat mandatul de la Transporturi.
Din 1972 și până astăzi, România a reușit să finalizeze doar 1.115 kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
Numărul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în diverse etape – fie în licitație, fie în faza de proiectare și execuție – a ajuns să depășească, în ultimul an, cu mult numărul kilometrilor dați în trafic în România în ultimii 50 de ani.
Concret, în prezent, se lucrează sau sunt în curs de licitație 1.280 de kilometri de șosele de mare viteză, conform unei analize făcute de economica.net.
”Astăzi sunt in execuție în România aproape 800 de kilometri de autostradă și drum expres. 780 ca să fiu mai exact”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Antena 3 CNN.
Contracte de zeci de miliarde de euro
Investițiile în infrastructura rutieră au luat având în ultimii 3 ani, de când Sorin Grindeanu a preluat mandatul de la Transporturi.
În acest timp, ministrul a semnat contracte pentru drumuri de mare viteză care însumează aproximativ 15 miliarde de euro.
Din cei 1.115 kilometri de autostradă și drum expres pe care se circulă astăzi, 220 de kilometri au fost inaugurați de Sorin Grindeanu.
”Am dat în circulație vreo 220 km de când sunt în funcție. Sper să ajung la 400 până la finalul anului”, a mai spus Grindeanu la Antena3 CNN.
Bugete record la Transporturi în guvernarea PSD
Una din condițiile intrării PSD la guvernare a fost prioritizarea investițiilor, iar acest lucru s-a văzut inclusiv prin alocările bugetare inclusiv la Ministerul Transporturilor.
„Când am venit la minister la sfârșitul anului 2021, bugetul ministerului era de 14 miliarde. Și era cel mai mare din istorie de până atunci.
A tot crescut de la an la an. Anul acesta închid cu 36 miliarde de lei, de 3 ori mai mult, și tot nu e destul”, a mai spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Efectele investițiilor în economie
Investițiile masive în infrastructura rutieră au și efecte în economie. Zecile de șantiere deschise înseamnă și mai multe locuri de muncă, competitivitate și salarii mai mari în zona construcțiilor.
„Asta înseamnă, exact ce spuneţi dumneavoastră, foarte multe materiale de construcţii, forţă de muncă şi aşa mai departe.
Dar, prin schemele de ajutor pe care le-a gândit guvernul, prin ceea ce, până la urmă, ca măsuri le-am luat, am luat aceste măsuri umblând un pic şi la acele norme, acele STAS-uri, eu cred că facem faţă.
Dovadă e ceea ce se întâmplă”, mai spunea Sorin Grindeanu.