Unele tronsoane au fost deja ”invadate” de construcții cu iz de ilegalitate. Club Feroviar vă prezintă starea în care se află fostele linii ferate ce ar putea fi utilizate pentru circulația trenului metropolitan.
Primele două tronsoane sunt pe infrastructura de cale ferată existentă de pe Magistrala 800 București-Constanța și de pe inelul feroviar al Capitalei.
Pe aici circulă trenuri de călători și de marfă și în momentul de față, iar introducerea unor garnituri de pasageri în regim de tren periurban nu ar necesita investiții foarte consistente – mici intervenții la linie și construcția unor peroane dotate cu copertine la punctele de oprire.
Tot aici trebuie construite pasarele pietonale peste Centura Capitalei. Faptul că linia este funcțională a fost demonstrat până acum de doi miniștri ai Transporturilor, Ludovic Orban și Sorin Bușe, care au făcut împreună cu presa călătorii de probă cu Săgeata Albastră pe o bună parte din cele două tronsoane.
Acest tronson ar urma să continue, pe o porțiune din calea ferată Răzoare-Luică, până la intersecția Șoselei Progresului (fostă Trafic Greu) cu Calea Rahovei, potrivit schiței prezentate de primarul general pe Facebook, cu mențiunea că aceasta nu este foarte detaliată.
Aici, fostul primar al Sectorului 5 Daniel Florea voia să dezafecteze calea ferată și să facă în locul ei un bulevard. El reușise chiar să treacă prin Parlament o lege în acest sens, care însă a fost ulterior declarată neconstituțională de CCR, la sesizarea președintelui Klaus Iohannis. (Citește în Club Feroviar despre restul tronsoanelor)