FOTO Cum ar urma să arate trenul metropolitan din București

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 23.03.2021 - 16:02
um ar urma să arate trenul metropolitan din București. Foto Club feroviar
um ar urma să arate trenul metropolitan din București. Foto Club feroviar

Trenul lui Nicușor Dan nu se află pe lista proiectelor incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, așa cum și-ar fi dorit primarul general. Proiectul de tren urban este fezabil, scrie Club Feroviar.

SHARE

Unele tronsoane au fost deja ”invadate” de construcții cu iz de ilegalitate. Club Feroviar vă prezintă starea în care se află fostele linii ferate ce ar putea fi utilizate pentru circulația trenului metropolitan.

Primele două tronsoane sunt pe infrastructura de cale ferată existentă de pe Magistrala 800 București-Constanța și de pe inelul feroviar al Capitalei.

Citește și: PSD l-a scăpat de sărăcie: Daniel Ghiță a trăit, în 2020, cu 500 lei/lună. Nu are bani la bancă

Pe aici circulă trenuri de călători și de marfă și în momentul de față, iar introducerea unor garnituri de pasageri în regim de tren periurban nu ar necesita investiții foarte consistente – mici intervenții la linie și construcția unor peroane dotate cu copertine la punctele de oprire.

Tot aici trebuie construite pasarele pietonale peste Centura Capitalei. Faptul că linia este funcțională a fost demonstrat până acum de doi miniștri ai Transporturilor, Ludovic Orban și Sorin Bușe, care au făcut împreună cu presa călătorii de probă cu Săgeata Albastră pe o bună parte din cele două tronsoane.

Citește și: Clanul Duduianu, preluat de Aly, băiatul lui Emi Pian: Vreau să fiu pe sfert cum a fost tăicuțul meu

Acest tronson ar urma să continue, pe o porțiune din calea ferată Răzoare-Luică, până la intersecția Șoselei Progresului (fostă Trafic Greu) cu Calea Rahovei, potrivit schiței prezentate de primarul general pe Facebook, cu mențiunea că aceasta nu este foarte detaliată.

Aici, fostul primar al Sectorului 5 Daniel Florea voia să dezafecteze calea ferată și să facă în locul ei un bulevard. El reușise chiar să treacă prin Parlament o lege în acest sens, care însă a fost ulterior declarată neconstituțională de CCR, la sesizarea președintelui Klaus Iohannis. (Citește în Club Feroviar despre restul tronsoanelor)

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te