Firma care a terminat cu 4 ani întârziere autostrada ce o ia la vale, încă două contracte de la stat

DE Petre Bădică | Actualizat: 10.02.2023 - 14:16

CNAIR nu reușește să impună companiilor să respecte termenele asumate prin contracte și, nu de multe ori, calitatea lucrărilor lasă de dorit. Totuși, aceleași firme sunt invitate să construiască noi drumuri în România.

SHARE

Deși a fost deschisă circulației de abia de doi ani, autostrada A 10 Sebeș-Turda (lot 1) a luat-o la vale în zona dealului de la Pârâul Iovului. Pe această porțiune a apărut o alunecare a taluzului în rambleu, existând un risc ca terasamentul să se deterioreze mai tare și alunecarea să se extindă. 

Alunecarea de teren în rambleu s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17. Asfaltul este deja crăpat pe banda de urgență și pe o porțiune mică a primei benzi de circulație.

„Să se miște foarte rapid”

Lucrările pe acest lot au fost efectuate de antreprenorul italian Pizzarotti, iar autostrada se află în garanție. Compania nu a comunicat oficial ce probleme sunt. Detalii AICI

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, spune că firma italiană Pizzarotti trebuie „să se miște foarte rapid” pentru a rezolva problemele apărute pe tronsonul de autostradă A10 Sebeș-Turda, fără însă a opri circulația, relatează Ziarul Unirea.

„De multe ori, CNAIR a fost acuzat că tergiversează sau că nu deschide suficient de repede autostrăzi sau că nu face recepția acestora. Iată motivele reale pentru care uneori nu acceptăm anumite lucrări și îi punem pe constructori să refacă, pentru că apar astfel de situații”, a spus Șerbănescu.

„Aici e vorba de o autostradă nou-nouță, are aproape 2 ani. N-ar fi trebuit să pățească ce pățește acum, să apară această alunecare de teren”, a adăugat el. Șerbănescu a spus că firma italiană va plăti reparațiile, deoarece lotul de autostradă e încă în garanție. „Trebuie să se miște foarte repede, să nu întrerupă circulația acolo. Vor restricționa o bandă, dar trebuie să permită circulația pe această autostradă”, a spus purtătorul de cuvânt.

Citește și: VIDEO Autostrada din România care a luat-o la vale la 2 ani de la deschidere

Autostrada A10 Sebeș - Turda

Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Pizzarotti

Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)

Contract: semnat în 2014

Lucrări începute: decembrie 2014

Trafic deschis: decembrie 2020, 

Lucrări finalizate: vara 2021, cu 4 ani și jumătate întârziere..

Au câștigat pe Centura de Nord București

Cu toate acestea, compania italiană este considerată pregătită pentru construcția de noi segmente de autostradă.

Asocierea Pizzarotti – Retter Project Management a fost declarată, definitiv, câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord, tronsonul de aproape 18 kilometri dintre Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. Finalizarea procedurii de achiziție se face la peste doi ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații

Lucrează și în Moldova

Potrivit monitorizării CNAIR, consultată de Newsweek, italienii muncesc și pe lotul 1 din Autostrada Ploișeti - Buzău, între Dumbrava și Mizil. Contractul este de 1,5 miliarde iar tronsonul are 21 km. S-a ajuns la un stadiu de 5%.

Compania a raportat, în 2021, pierdere de 121 milioane de lei, iar în 2020 pierderi de 48 milioane. Detalii AICI 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te