Dezastru pe Centura București: de la primirea ofertelor până la începerea lucrărilor au trecut 3 ani

DE Petre Bădică | Actualizat: 05.05.2020 - 17:26

O bucată de numai 11 kilometri de pe Varianta Ocolitoare a Bucureștiului a fost „predată” constructorului, astăzi, deși caietul de sarcini pentru licitație a fost elaborat în anul 2017.

SHARE

La 30 de ani de la Revoluție, niciun centimetru din Varianta Ocolitoare a Municipiului București nu este modernizată așa cum impun standardele europene în materie de infrastructură rutieră.

Șoseaua de Centură a Capitalei are 70 de kilometri și se întinde pe câmpie. Nu trebuie construite nici tuneluri, nici viaducte. Cu toate acestea, pe două treimi se circulă pe o singură bandă pe sens, iar drumul este denivelat și are gropi. La o oră cu trafic ridicat, Centura Bucureștiului se parcurge în patru ore.

11 km de triumf

În acest context, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat ,azi, că „încep lucrările de modernizare a Centurii Bucureşti, sectorul DN2 – A2.

„Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constă în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie... Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235.747.292,70 Lei fără TVA, sursa de finanțare fiind Fondul de Coeziune în cofinanțare cu Bugetul de Stat. Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor”.

Plicurile s-au deschis în 2017

Demersurile au început în urmă cu 3 ani. Știam asta de la CNAIR care, într-un document ne informa, printr-un anunț, că pe „Sectorul cuprins între DN2 - A2, lungime 11,4 km termenul limită pentru primirea ofertelor a fost 13.06.2017”.

Altfel zis: între anunțul privind depunerea ofertelor și începerea efectivă a lucrării a durat 3 ani.

Istoria unui eșec de proporții

Abia după după două decenii de la Revoluție, la 1 decembrie 2010, premierul Emil Boc a inaugurat 20 de kilometri modernizați pe tronsonul Chitila - Voluntari al Centurii de nord a Bucurestiului.

Au urmat șapte ani de guvernare PSD în care au fost modernizați, parțial, numai 8 kilometri din Șoseaua de Centură, între Pasajul Chitila și intersecția cu Autostrada spre Pitești.

În 2017, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a inaugurat această porțiune din Șoseaua de Centură, care a fost lărgită la două benzi pe sens.

Doi ani mai târziu, a fost confirmat că este vorba de o modernizare „șchioapă”.

În fapt, lucrările fuseseră finalizate doar în proporție de 86%. Lipsurile se vedeau cu ochiul liber: sensuri giratorii din plastic, un pasaj nemodernizat, intrări improvizate.

„În data de 21.06.2019 a fost reziliat contractul de proiectare și execuție încheiat cu antreprenorul Asocierea S.C. Delta A.C.M. 93 SRL & Azvirt LLC datorită nerespectării, de către acesta, a termenelor impuse… prin mai multe vizite în șantier efectuate de către reprezentanții beneficiarului CNAIR SA și ai ministerului Transporturilor, a fost constatat atât faptul că de mai bine de un an progresul fizic al lucrărilor nu a evoluat,… din notele de constatare prezentate reise clar și fără echivoc părăsirea șantierului de catre antreprenor”, se arată într-un document al CNAIR.

Dezastrul din sud

Restul de 40 de kilometri ai Șoselei de Centură se află în conservare, circulându-se pe o singură bandă, pe un asfalt găurit și în absența unor elementare măsuri de siguranță rutieră (iluminat, marcaj deplorabil sau absent).

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te