Cum arată cel mai lung tunel rutier construit de Bulgaria? Unde este acesta? Tunelul Jelezniţa, inaugurat pe 20 februarie, marchează o nouă eră a transporturilor rutiere în ţara de la sud de noi, Bulgaria.
Cu o lungime de 2 kilometri, este cel mai lung tunel rutier al națiunii, îmbunătățind conectivitatea, de la Sofia, la punctul de control al frontierei Kulata, cu Grecia.
Cum arată cel mai lung tunel rutier construit de Bulgaria? Unde este acesta?
Acest proiect, evaluat la 215,4 milioane de leva, este o dovadă a excelenței în inginerie și a integrării regionale.
Într-o evoluţie importantă din 20 februarie, Agenția pentru Infrastructură Rutieră din Bulgaria a anuntat o nouă eră a transportului și conectivitate, odată cu inaugurarea tunelului Jeleznitsa.
Această minune inginerească, amplasată pe autostrada Struma, se întinde pe 2 kilometri, fiind practic cel mai lung tunel rutier din interiorul statului situat în sudul României, conform bnnbreaking.com.
Citeşte şi: FOTO Autostrada A1 Sibiu-Pitești, în linie dreaptă. S-au forat 500m din tunelurile Daniela și Alina
Această inițiativă nu este doar despre un tunel, ci despre un proiect cuprinzător, evaluat la 215,4 milioane de leva, care include o porțiune de autostradă de 5 kilometri, drum de serviciu, platformă pentru elicoptere.
Mai sunt şi două poduri, și un zid de sprijin robust, menit să îmbunătățească experiența de călătorie, de la Sofia, la punctul de control al frontierei Kulata, cu Grecia.
Foto: Profimedia Images
Tunelul Jelezniţa, un vis transformat în realitate, își datorează existența eforturilor concertate ale unui consorțiu de entități locale, inclusiv GP Group, Global Construction și Via Plan.
Citeşte şi: Atenționare de călătorie în Bulgaria. Circulație oprită prin tunelurile pe ruta Sofia - Ruse
Aceste companii s-au angajat în construcție în anul 2019, în baza unui contract în valoare de 215,4 milioane de leva, subliniind angajamentul față de dezvoltarea infrastructurii bulgare.
Cadrul de finanțare al proiectului a fost susținut de Fondul de coeziune al UE, alături de programul operațional Infrastructura de transport 2014-2020, ilustrând un amestec de ambiție națională și sprijin al Uniunii Europene.
Secțiunile suplimentare adiacente ale autostrăzii au fost finalizate prin contracte separate, în valoare de aproximativ 57 de milioane de leva, contribuind și mai mult la amploarea proiectului.