Noile norme de poluare Euro 7 vor să asigure că poluarea generată de autovehicule, mașini personale, utilitare ușoară, dar și camioane, se va diminua pe toate drumurile și în cazul tuturor stilurilor de condus.
Citește și: Cât va costa plinul la mașina electrică, dacă încarci acasă, conform noilor tarife plafonate
Standardul Euro 7 se va aplica pentru mașini din 2025, iar pentru camioane din 2027. Pentru prima oară se vor măsura particulele rezultate din tocirea anvelopelor și a plăcuțelor de frână.
În 2035, toate mașinile și furgonetele vândute în UE vor avea zero emisii de CO2. Cu toate acestea, în 2050, se preconizează că peste 20% dintre mașini și camionete și mai mult de jumătate dintre vehiculele grele de pe străzile noastre vor continua să emită noxe din țeava de eșapament.
Iar vehiculele electrice cu baterie nu sunt 100% nepoluante. Generează particule, de exemplu, la frânare. Iar anvelopele poluează și ele.
De aceea, Comisia Europeană a decis că e nevoie de impunerea unor noi norme de poluare care să se aplice tuturor vehiculelor. Iată cele cinci cerințe ale normelor de poluare Euro 7:
Citește și: Ministrul Mediului anunță o campanie în valoare de 500 milioane de euro pentru împădurirea României
- Controlul mai bun al poluanților atmosferici de la toate vehiculele noi: prin lărgirea gamei de condiții de conducere monitorizate în cadrul testelor de emisii, de la condus pe șosea, la temperaturi de până la 45°C, la călătorii scurte, tipice navetei zilnice.
- Actualizează și înăsprește limitele pentru emisiile poluante: limitele vor fi înăsprite pentru camioane și autobuze, în timp ce cele mai mici limite existente pentru mașini și camionete se vor aplica indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisii pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele.
- Reglementarea emisiilor poluante generate de frâne și anvelope: Euro 7 va fi primul standard de emisii la nivel mondial care va trece dincolo de reglementarea emisiilor din țevile de eșapament și va stabili limite suplimentare pentru emisiile de particule de la frâne și anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.
- Asigură faptul că mașinile noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă decât până acum. Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri și vârsta de 5 ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane.
- Sprijinirea achiziționării vehiculelor electrice: noile reguli vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de înlocuire a bateriilor la începutul vieții unui vehicul, reducând astfel nevoia de noi materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor.
- Utilizarea pe deplin a resurselor digitale: normele Euro 7 vor asigura că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate de autorități într-un mod ușor, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.
Documentul AICI