luni 20 octombrie
EUR 5.0890 USD 4.3632
Abonează-te
Newsweek România

Costurile crescute și haosul continuă să pună la încercare rezistența industriei auto din SUA

Data publicării: 20.10.2025 • 19:15
Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)

„Multe costuri și mult haos.” Așa caracterizează Ford Motor situaţia actuală. Directorul general Jim Farley a descris starea industriei auto, la începutul acestui an, în contextul tensiunilor geopolitice, tarifelor vamale, inflației și altor perturbări.

Toți acești factori au creat o incertitudine masivă pentru industria auto din SUA, ceea ce a dus la perspective relativ pesimiste pentru sector, în acest an.

Unele dintre aceste preocupări s-au concretizat, dar industria s-a dovedit a fi mult mai rezistentă decât se așteptau mulți. .

„La șase luni de la intrarea în vigoare a tarifelor, am fost surprinși pozitiv de măsura în care industria a rezistat mai bine decât se anticipase”, a declarat analistul Barclays, Dan Levy.

Costurile crescute și haosul continuă să pună la încercare rezistența industriei auto din SUA

Consideraţia a fost făcută de acesta într-o notă pentru investitori, luna trecută, care a îmbunătățit ratingul sectorului auto/mobilitate din SUA, de la „neutru”. .

Ratingul neutru acordat de Barclays vorbește de la sine despre starea industriei auto, în acest moment, potrivit directorilor, experților și analiștilor din industria auto..

Aceştia spun că circumstanțele nu sunt atât de rele pe cât se temeau odinioară, dar și că acestea încă nu sunt atât de pozitive sau de sigure pe cât ar putea fi.

Citeşte şi: Oficial: Industria auto din Franța, în criză gravă. 350 000 oameni, afectați. Se propun măsuri-șoc

S&P Global a publicat săptămâna trecută un nou raport, care explică modul în care s-au redus sarcinile tarifare, menționând că obstacolele legate de cerere persistă, conform CNBC.

Aceasta pe fondul încetinirii creșterii venitului disponibil, pesimismului consumatorilor și politicilor comerciale fluide. .

Închiderea Guvernului Statelor Unite adaugă de asemenea incertitudine perspectivelor economice, a declarat S&P Global.

Citeşte şi: Producția de mașini electrice în Europa, îngenuncheată de China. Producătorii anunță risc de haos

Prudenta a urmat revizuirii în creștere cu aproximativ 2% a estimărilor S&P privind vânzările de vehicule ușoare în SUA, la 16,1 milioane de vehicule, pentru 2025, și la 15,3 milioane, o creștere cu 200.000, în 2026.

O parte dintree motivele care au alimentat optimismul neașteptat au fost reprezentate de menținerea mult mai bună decât se aștepta a vânzărilor și producției din industrie.

Pe lângă faptul că macroeconomia mai generală, cum ar fi cheltuielile de consum, au fost relativ stabile.

Citeşte şi: România, pe locul 6 în Europa la producția de mașini. Am depășit Ungaria. Italia a căzut cu 33%

„Perspectiva [economică] se îmbunătățește, iar o parte din aceasta se datorează faptului că tarifele nu au dus la sfârșitul lumii, iar acest lucru este valabil și pentru piața auto”, a declarat pentru CNBC Jonathan Smoke, economist-șef la Cox Automotive.

„Cred că putem trece prin această situație și mă țin de această perspectivă optimistă.”

Un astfel de optimism va fi testat de marii producători auto, precum General Motors, Ford și Tesla, care încep să raporteze rezultatele din trimestrul al treilea, în această săptămână.

Se așteaptă ca fiecare dintre producătorii auto americani să raporteze scăderi de două cifre ale câștigurilor ajustate pe acțiune, dar să rămână profitabili pe bază ajustată, conform estimărilor analiștilor compilate de LSEG.

Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Linie de producţie pentru VW Golf, în Zwickau, Germaniia - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)

Tarifele au costat producătorii auto miliarde de dolari, anul acesta, dar se așteaptă ca dereglementarea penalităților pentru economia de combustibil, precum și câștigurile corporative în cadrul legii „One Big Beautiful Bill Act”, ale Administrației Trump, să ajute la compensarea acestor costuri, au declarat Farley de la Ford și alții.

Între timp, există semnale de stres în domeniul creditării auto, pentru cumpărătorii cu istoric de credit mai scăzut, inclusiv falimentul recent al creditorului auto subprime Tricolor - însă vânzările și prețurile vehiculelor noi până în trimestrul al treilea au rămas mult mai bune decât se așteptau mulți.

„Există și aspecte pozitive pentru anul viitor, dar ar putea exista și unele aspecte negative foarte grave, dacă va exista o panică legată de tarife sau dacă, în cele din urmă, consumatorul se prăbușește sau așa ceva”, a declarat analistul Morningstar, David Whiston, pentru CNBC.

„Dar nimeni nu preconizează o prăbușire totală.”

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră