CINISM Victor Ponta compară morții de COVID cu cei de pe autostrăzile pe care nu le-a construit

DE Petre Bădică | Actualizat: 18.05.2020 - 20:37

Fostul premier se alătură celor care susțin că noul coronavirus trebuie tratat cu lejeritate deoarece nu a omorât un număr prea mare de oameni.

SHARE

Ca argument, face o comparație de un tupeu fantastic. Persoanele care au murit de coronavirus sunt mai puține decât cele care au murit în accidente rutiere. Ceea ce nu zice Ponta este că numărul mare de morți în accidente rutiere i se datorează în mod direct.

În mandatul său de premier, Ponta a promis că va termina toate autosrăzile posibile: spre munte, Autostrada Sibiu – Pitești, Autostrada Moldova. Nu le-a găsit nici măcar constructor. Ca fost șef de guvern timp de peste 3 ani, Ponta este direct responsabil de faptul că pe șosele proaste și înguste din România mor, anual, cei mai mulți oameni din statele Uniunii Europene.

Citește:  Autostrada spre vest, patru ani de întrziere

Ponta nu își amintește că a fost premier

„Mulți NU sunt de acord cu această comparație, dar eu o susțin: comparația cu numărul de accidente de mașină. În continuare, România are un număr mare de moți din cauza accidentelor de mașină. Și asta înseamnă că ar trebui să oprim circulația? NU! Soluția este să luam măsuri mai sigure, să facem autostrăzi mai bune, să dam amenzi. NU e soluția corectă ca românii să fie ținuți în casă în pandemie.”, a spus Victor Ponta, la Digi24.

Ponta a avut el însuși posibilitatea să construiască autostrăzi

În programul său de Guvernate 2013 – 2016 , Ponta își lua angajamentul să realizeze următoarele proiecte de infrastructură:

„Măsuri

• Plecând de la o prioritizare clară în construcţia de autostrăzi, strategia presupune construirea principalelor axe autostradale strategice ale României, astfel:

• Finalizarea Autostrăzii Nădlac – Arad – Bucureşti pentru a lega România de Europa (Coridorul IV)

• Finalizarea Autostrăzii Transilvania • Realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov prin finalizarea tronsonului Braşov - Predeal - Comarnic

• Demararea lucrărilor la Autostrada vest - est Târgu Mureş – Iaşi - Ungheni;

• Realizarea Coridorului IX paneuropean - Autostrada Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani.

• Demararea proiectului Autostrăzii de Sud București – Alexandria – Craiova – Drobeta-Tr.Severin - Timișoara.

• Finalizarea centurii Bucureşti la profil de autostradă (nord şi sud)”, scria Ponta.

Eșec pe toată linia

Niciuna din autostrăzile promise de Ponta nu a fost finalizată. Unele nici începute. La Sibiu – Pitești, lucrările au început abia în acest an.

Pe autostrada Brașov – Comarnic și pe autostrada Moldova nu au început lucrările nici acum.

Șoseaua de Centură a Bucureștiului este modernizată pe mai puțin de o treime din lungimea ei, la 4 ani  de când Ponta a pierdut puterea.

Citește și: Imagini cu autostrada din deșeuri și zgură

Legătura dintre lipsa de autostrăzi și numărul mare de accidente rutiere a fost dovedită

În 2019, în fiecare zi cinci români au murit în accidente pe șosele patriei, în total fiind vorba de 1900 de persoane. În România este cel mai periculos să circuli pe șosele. În Romania se înregistreaza, anual, din cauza accidentelor, 96 de decese la milionul de locuitori, pe a doua poziție fiind Bulgaria cu 88 de decese cauzate de accidente la milionul de locuitori.

Cele mai puține decese se înregisitrează pe autostrăzi. Conform datelor disponibile, 8% dintre accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale și 37% în zonele urbane. Dar, Ponta a decis că România nu are nevoie de autostrăzi și nu le-a construit.

Pe de altă parte, 9% din accidentele mortale în Germania se produc pe autostrazi, restul de 91% pe drumul nationale, potrivit Pro TV.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te