Ce progrese a făcut Amazon în România. Perspectiva acțiunilor companie americane

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 06.01.2020 - 14:07

Viteza cu care compania Amazon își crește profitabilitatea, este considerata una dintre cele mai stabile de pe piață. Compania lui Jeff Bezos nu a redus rata de creștere a acestui indicator încă din al doilea trimestru din 2017.

SHARE

Majoritatea analiștilor își păstrează recomandările pentru a cumpăra acțiuni Amazon sau a le deține până ajung la intervalul de 1965-2615 dolari pe acțiune. Aceștia considera că întoarcerea cotațiilor la cote maxime istorice de 2000 pentru o acțiune este posibilă nu mai devreme de jumătatea anului viitor.

Scăderea profitului net în iulie-septembrie cu 26% la 2,1 miliarde USD, sau 4,23 USD pe acțiune, comparativ cu 2,9 miliarde USD, sau 5,75 USD pe acțiune, pentru aceeași perioada anului precedent nu reprezintă o discrepanță semnificativă cu prognozele analiștilor.

Conform unui sondaj FactSet, consensul prognozelor a fost un profit de 4,59 USD / acțiune și venituri de 68,83 miliarde USD. În opinia analiștilor, o creștere substanțială a venitului este mai important în evaluarea capitalizării companiei. În plus, de la începutul anului, profitul în sine a adăugat 18,1%.

Previziunile companiei pentru Q4 au avut un impact mai mult negativ asupra cotațiilor. În timpul teleconferinței companiei, investitorii au aflat că costurile de transport global vor crește cu încă 1,5 miliarde de dolari, iar acest lucru, în ciuda faptului că profitul din Q3 a fost afectat negativ de această cifră, care a crescut cu 46% până la 9,6 miliarde de dolari.

Implementarea serviciului Amazon Prime a avut cel mai mare impact asupra acestuia, s-au cheltuit peste 800 de milioane de dolari pentru schimbarea condițiilor de livrare și accelerarea acestuia de la trei la o zi. Personalul suprasolicitat creează o povară financiară semnificativă și continuă să se extindă.

În timp ce se menține ritmul de angajare (aproximativ 100 de mii de angajați pe 3 metri pătrați), Amazon va depăși 1 milion de angajați anul viitor. De asemenea, conform prognozei companiei , profitul operațional din ultimul trimestru al anului se va situa în intervalul 1,2-2,9 miliarde dolari, față de 3,8 dolari cu un an mai devreme.

Este evident ca proiectele ambițioase ale companiei ce vizează îmbunătățirea serviciilor, legate cu costurile de transport, extinderea capacităților de transport, precum și creșterea numărului angajaților vor afecta semnificativ atractivitatea pentru investitorii care mizează pe profituri mari.

Nu mai vorbim de faptul că compania nu plătește dividende. Cu toate acestea, creșterea rapida a segmentului Prime, care este gata să plătească pentru livrarea rapidă(1 zi), va justifica investiția într-un an sau doi ani. Deja, peste 100 de milioane de clienți s-au alăturat abonamentului Prime.

Principalele cheltuieli vor scădea tocmai în Q4 2019 și urmând deja rezultatele Q1 2020 vor putea îmbunatați din nou rata de creștere a profitului.

Principalii factori ai creșterii vor fi:

·        Creșterea veniturilor (cu 11-20% în Q4)

·         Îmbunătățirea calității serviciilor.

Principalele riscuri ale companiei sunt:

·         Creșterea concurenței domeniul comerțului cu amănuntul online

·         Presiunea posibilă a prețurilor

·         Scăderea cererii din cauza confruntări comerciale dintre SUA și China.

·         Riscuri de muncă în jurisdicții străine; recent, Comisia Europeană a lansat o anchetă antimonopol privind utilizarea datelor de la alți vânzători în domeniul comerțul cu amănuntul.

Amazon în România

Compania și-a rezervat domeniul .ro care la moment vă direcționeaza spre domeniul co.uk la fel ca în Polonia și alte țări. Probabil că una dintre companiile care va avea cel mai mult de suferit în România ar fi eMAG. Liderul comerțului cu amănuntul din România probabil și-ar pierde pozițiile în fața unei corporații globale, care are mai multe resurse financiare și potențial tehnologic.

În ziua de astăzi o mare importanța are cantitatea și calitatea informației colectate despre cumpărător. Amazon colectează aceste date aproape 20 de ani. În cea ce ține de segmentul retail, momentan compania nu se extinde în România intrucât piața este prea mica, dar acest lucru se poate schimba în viitor pe masură ce industria vânzărilor cu amănuntul online crește.

În 2005 compania și-a deschis în Romania un centru de cercetare, care a fost extins în toamna anului 2018, ocupând o suprafața de circa 2.000 mp în cadrul proiectului Palas Iași.

În cadrul acestui proiect se dezvoltă câteva domenii importante precum traducerea automată în configurațiile de localizare a conținutului, în vânzarea cu amănuntul.

Acest sistem este folosit și în ecosistemul Alexa, iar traducerile automate au un impact semnificativ asupra afacerii Amazon.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te