duminică 26 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

Ce face Ministerul Transporturilor pentru a fluidiza transportul feroviar de marfă din Ucraina

Data publicării: 25.05.2022 • 12:39 Data actualizării: 26.05.2022 • 20:18
Circa 700 de vagoane blocau Portul Constanța. 360 dintre ele au fost mutate/ Foto: economedia.ro
Circa 700 de vagoane blocau Portul Constanța. 360 dintre ele au fost mutate/ Foto: economedia.ro

360 din cele 700 de vagoane care blocau calea ferată din Portul Constanța au fost mutate. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor , Sorin Grindeanu, la o dezbatere organizată de Newsweek.

Este vorba de #2022 SUMMIT DE CONSTRUCȚII, eveniment online dedicat pieței construcțiilor, puternic afectată, în acest moment, de criza geopolitică, dar și de problemele de pe piața energetică.

Oficialul a răspuns la o întrebare legată de investițiile pe care le face Guvernul pentru a facilita transportul de mărfuri pe calea ferată din Ucraina.

„Așa cum știți, Guvernul a aprobat o finanțare de aproape 200 de milioane de euro pentru Portul Constanța, pe zona feroviară. Acolo avem aproape 100 de linii de cale ferată care stau nefolosite de zeci de ani și erau și vreo 700 de vagoane abandonate. Între timp am reușit să mutăm de acolo cam o jumătate, circa 360 de vagoan. Restul vagoanelor nu sunt în situația de a putea fi mutate, pentru că s-au degradat foarte mult și a crescut vegetația pe ele”, a spus Grindeanu.

Citește și: Turismul, invizibil în online: 310 urmăritori pe Twitter, 900 pe youtube. Ultima postare, din 2017

El a punctat că investiții pe calea ferată sunt făcute și în zona Galați, „astfel încât dinspre Ucraina, traversând un pic Republica Moldova pe la Giurgiulești, să se poată intra direct în Portul Galați”. Investițiile vizează ecartamentul diferit din zona ex- sovietică față de zona europeană, o prpoblemă care dă multe bătăi de cap.

Sorin Grindeanu a subliniat însă că Statul român „trebuie să asigure infrastructura”, în timp ce „ceea ce se întâmplă ca și activitate economică și modul în care se încheie contracte noi, ține de o activitate a operatorilor economici, deci ține de partea privată.”

Citește și: VIDEO Bodyguardul lui Putin, ministru al Situațiilor de Urgență. Predecesorul a căzut de la 27 metri

„Noi putem să facem niște apeluri publice către operatorii privați, de exemplu din Portul Constanța sau din Portul Galați, să încerce să-și păstreze contractele pe care le au deja semnate, iar ceea ce vine acum în plus, ca urmare a traficului crescut și închiderii porturilor ucrainene de la Marea Neagră, să vină în plus dar fără a neglija ceea ce aveau până acum. Sigur e doar un sfat pentru că fiecare agent economic își face business planul cum consideră de cuviință”, a adăugat Grindeanu.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră