Autostrăzi, drumuri expres, centuri ocolitoare, poduri suspendate. România pare un șantier al drumurilor de mare viteză. Șoferii însă mai au de așteptat.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, estimează că anual vor fi construiți aproximatuv 150 de kilometri pe an. Iar în curând vorm putea străbate distanța de la Craiova la Constanța doar pe drum expres și autostradă.
Care este stadiul lucrărilor de infrastructură rutieră în România
Sorin Grindeanu a vorbit miercuri la „Interviurile Digi24.ro” despre situația lucrărilor la drumurile expres și autostrăzile aflate în lucru. Ministrul Transporturilor spune că până la finalul anului 2024 vor fi dați în circulație câte 100 de kilometri pe an, ba chiar „la anul se poate ajunge la 150” de kilometri, nu la 100”.
”Vorbim de un guvern care în principiu trebuie să țină până la finalul anului 2024. Deci, până la finalul anului 2024 trebuie să existe cel puțin 200 de kilometri de drum expres și autostradă mai ales, dați în circulație în România. Cel puțin!
Asta înseamnă o medie aproximativă de 100 de kilometri pe an, inclusiv anul acesta.
În 2023 se poate ajunge la această sută, cum la anul - dar de obicei eu sunt pesimist, de aia mă vedeți un pic reticent , într-o privire nici optimistă, nici pesimistă, ci moderată, la anul se poate ajunge la 150, nu la 100 de km.
Să vă spun, ca să înțeleagă oamenii ce s-ar putea întâmpla în toamna anului 2024.
Citește și: Constructorul care a lăsat gropi și a surpat autostrada A10 Sebeș-Turda câștigă licitații non-stop
Ar trebui să poți să mergi, și se va merge, vă asigur acest lucru, de la Craiova la Constanța pe autostradă. Adică, tot ce înseamnă drumul expres Craiova – Pitești se finalizează, și tot ce înseamnă A0 Sud, care este autostradă, nu încurcăm cu centura Bucureștiului, trebuie să fie în circulație. Asta înseamnă că de la Craiova până la Constanța se va circula direct.
De asemenea, sunt convins că se va circula pe porțiuni importante – vorbesc tot de finalul anului 2024 – din A7, din autostrada Moldovei.
A13, Brașov – Bacău este în licitație, cred că în câteva săptămâni vom avea câștigătorul și acolo.
Citește și: Drumurile din România 2023, o rușine: 23.700 km de pământ și piatră, 41% din asfalt cu gropi
A7 este finanțată prin PNRR, pleacă de la Ploiești. Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani - Bacău, Bacău – Pașcani. Până la Pașcani este finanțare asigurată prin PNRR. A7 în schimb, continuă în nord, până la Siret, la granița cu Ucraina.
În acest moment sunt date, semnate contracte de la Pașcani la Ploiești, pe 12 din 13 loturi. Al 13-lea, probabil că în săptămânile următoare – și e mult săptămânile viitoare – îl vom închide și pe acesta.
De la Pașcani la Siret, la granița cu Ucraina - unde în mod normal, în momentul în care situația le va permite vor face și ei dezvoltările de infrastructură -, anul acesta vom scoate la licitație de la Pașcani în sus. Pașcani – Suceava, pe programul operațional de Transporturi, deci iar bani europeni”, a spus Sorin Grindeanu.