La Autostrada Ploiești–Brașov se lucrează, teoretic, din 2003, când fostul premier PSD Adrian Năstase a semnat un contract cu Bechtel. Dar, nu s-a făcut nimic.
Dacă pe 11 august 2024 ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că speră să meargă pe ea până face 57 de ani, adică în 2030, pe 11 noiembrie 2024 el a declarat că „E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult.
Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor.
Citește și: Încă un ciot de 14,5 km, inaugurat pe cea mai așteptată autostradă. Când vom „zbura” până la Sibiu?
Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”.
Contractul pentru documentația tehnică (studiu de fezabilitate - SF - și proiect tehnic - PT) pentru Autostrada Ploiești - Brașov a fost semnat în februarie 2021, pentru o ofertă de 47 milioane lei și o durată de 42 de luni, din care primele 30 de luni (doi ani și jumătate) studiul de fezabilitate, ultimul termen de predare fiind septembrie 2024, care, apoi, s-a transformat în ianuarie 2025.
Ianuarie 2025 a trecut demult, iar, din martie 2025, CNIR a suspendat și studiul de fezabilitate pentru 3 luni.
Autostrada „Valea Prahovei” rămâne un vis. Dar și la amărâta de Centura Comarnic lucrările întârzie
Citește și: VIDEO Se pierd banii din PNRR pe o bucată din Autostrada Unirii! Proiectul, întârziat cu 7 luni
Până ce Autostrada „Valea Prahovei” va deveni realitate, pentru a mai reduce coșmarul din trafic, autoritățile s-au gândit să facă centuri orașelor Comarnic, Azuga și Bușteni și au scos proiectele la licitație în ianuarie 2023.
În cazul Centura Comarnic, o șosea cu doar o bandă pe sens de circa 6 kilometri lungime, contractul a fost semnat în mai 2023 și presupunea un termen de 24 de luni (3 luni pentru proiectare și 21 de luni pentru execuție).
Adică, Centura Comarnic ar trebui să fie gata până cel târziu la sfârșitul lui 2025.
Imagini filmate pe 17 iunie 2025, însă, arată că lucrările sunt încă foarte departe de finalizare.
Citește și: FOTO O nouă autostradă de circa 160 km prinde formă pe hârtie după 5 ani de studii și discuții
Centura Comarnic ocolește orașul prin vest, iar la intersecțiile cu DN1 sunt prevăute două sensuri giratorii. Proiectul prevede ridicarea a trei poduri noi, dublarea unui pod existent peste râul Prahova și realizarea unui pasaj prin care centura să supratraverseze râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov.