Piața mașinilor noi își menține trendul pozitiv sănătos, ajungând la peste 106.000 de unități în intervalul ianuarie – septembrie 2018, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în ciuda prăbușirii vânzărilor cu 73,42% din luna septembrie, ca urmare a introducerii de la 1 septembrie a noilor norme de poluare și consum WLTP, care i-a determinat pe mulți dealeri să înmatriculeze în august stocurile de automobile conforme cu vechiul standard NEDC. În iulie au fost înscrise în circulație peste 15.000 de mașini, în august, aproape dublu, iar în septembrie, de zece ori mai puține decât în august.
În paralel, piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 8%, față de aceeași perioadă a anului trecut, însă volumul înmatriculărilor a fost de aproximativ 40.000 de mașini/lună, ajungându-se la un total de 346.918 unități. Iar reînmatriculările au atins și ele noi recorduri, în ultimele luni depășindu-se constant 50.000 de unități, chiar peste 56.000 în iulie.
Datele DRPCIV indică o îmbunătățire a vârstei autoturismelor rulate de import, ca urmare a creșterii volumului (+27,3%) pe segmentul de vârstă sub 7 ani și scăderi de aproximativ 24% pe segmentul celor peste 12 ani.
Top-ul mașinilor noi
Cu 29.306 unități înmatriculate în intervalul ianuarie – septembrie 2018, Dacia continuă să conducă detașat ”Top-ul mașinilor noi”. Pe cea de-a doua treaptă a podiumului se află Renault, cu 9.228 unități, iar locul trei este ocupat de Skoda, cu 8.714 unități. Urmează Volkswagen (8.453 unități), Ford (7.505 unități) și Opel (6.625 unități).
Clasamentul mărcilor premium este condus de Mercedes-Benz (3.509 unități), BMW (2.039 unități) și Audi (1.965).
Top-ul automobilelor second
Românii au o sensibilitate aparte pentru Volkswagen, când vine vorba de modele la mâna a doua, înmatriculând 87.160 de unități în primele nouă luni ale anului. Locul doi este ocupat la mare distanță de Opel, cu 36.718 unități. Iar pe locurile trei și patru se află branduri premium, BMW (33.483 unități) și Audi (32.526 unități), conform DRPCIV.
Preferințele românilor în ceea ce privește mărcile și modelele second sunt întărite și de statisticile platformei online a celului mai mare târg auto din regiune, Autovit. Astfel, topul celor mai căutate mașini de pe Autovit.ro în primele nouă luni ale anului 2018 este condus de Volkswagen, cu peste 12 milioane de accesări, BMW cu peste 11 milioane de accesări și Audi cu peste 10 milioane de accesări. Topul continuă cu Mercedez-Benz (6,8 milioane de accesări) și Ford, cu 3,8 milioane de accesări.
La capitolul modele, Volkswagen Passat a generat cel mai mare interes (2,7 milioane de accesări), Volkswagen Golf (2,4 milioane de accesări) și Audi A4 (2,4 milioane de accesări). Topul continuă cu BMW Seria 3 (2,3 milioane de accesări) și BMW Seria 5 (1,9 milioane de accesări). Cel mai căutat segment de preț este cel între 5.000 și 10.000 de euro.