Amendă de 5000 de lei pentru cei care nu respectă politica returului pe OLX. Ce spune regulamentul

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 29.05.2025 - 14:24
Amendă de 5000 de lei pentru cei care nu respectă politica returului pe OLX. Ce spune regulamentul Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Amendă de 5000 de lei pentru cei care nu respectă politica returului pe OLX. Ce spune regulamentul Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Chiar dacă poate părea simplă vânzarea unor bunuri pe internet, regulamentul prevede clar anumite condiții pentru utilizatorii unor platforme online.

SHARE

Faceți cumpărături online? Cunoscutul portal de vânzări OLX a impus un regulament pentru cei care fac cumpărături de la diverse persoane din țară.

Clienții s-au plâns portalului de vânzări OLX pentru că au fost induși în eroare nu de puține ori de prezentarea făcută de vânzători.

Amendă de 5000 de lei pentru cei care nu respectă politica returului pe OLX. Ce spune regulamentul

Magazinele online trebuie să includă un formular tipizat de retragere. Informează-te corect cu privire la această obligație și ține minte că legislația returului de produse propune o amendă între 2000 și 5000 RON, în cazul în care informarea nu este făcută corespunzător.

În același timp, atunci când informarea nu este efectuată corect, clientul are dreptul la prelungirea perioadei de returnare cu 12 luni.

Citește și: Ce supermarket a ieftinit cel mai mult prețul la pâine, lapte, ouă și ulei. Reduceri și de 30%

În cazul în care un client își exercită dreptul de retragere, trebuie să restitui sumele primite drept plată, inclusiv taxa de transport, fără întârziere nejustificată în termen de 14 zile de la data deciziei de retragere.

Suma trebuie achitată prin metoda de plată folosită de consumator, cu excepția cazului în care acesta a fost de acord cu o altă modalitate. Conform legislației, nerespectarea obligației de a rambursa suma achitată se sancționează cu o amendă între 2000 și 5000 RON.

OLX. Cine își primește banii înapoi?

„Consumatorii au suferit consecințe financiare negative”, subliniază președintele UOKiK, Tomasz Chróstny, din Polonia.

Protecția plătită de cumpărători a fost de fapt o impostură - consumatorii, în ciuda faptului că au achiziționat un serviciu care să asigure siguranța tranzacțiilor, ar putea pierde bani din cauza vânzătorilor necinstiți, adaugă el.

Citește și: Ce a cumpărat o româncă din supermarket cu 60 €? ”Nici măcar 5 zile să mâncăm din toate acestea”

Rambursările în cadrul pachetului de protecție vor fi acordate celor care au contactat OLX între 24 august 2021 și data punerii în aplicare a modificărilor rezultate în urma deciziei privind tranzacția gestionată în mod greșit, iar compania a respins cererile lor, pe care consumatorii le-au contestat.

Totuși, există și cazuri în care clientul nu beneficiază de returnarea produselor sau renunțarea la serviciile cumpărate. Pentru a-ți proteja afacerea online, este important să te familiarizezi cu situațiile care sunt exceptate de la dreptul de retragere.

n primul rând, sunt exceptate de la dreptul de retragere sau de retur, produsele care sunt susceptibile la deteriorare, dar și cele care nu pot fi returnare din motive de protecție a sănătății sau motive de igienă. În același timp, clienții dumneavoastră nu pot returna produse care, după livrare, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente, conform olx.ro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te