1.324.000.000 € costă singurul tronson din Autostrada Transilvania necontractat. Când va fi gata?

DE Florin Budescu | Actualizat: 12.03.2025 - 11:24
Şantierul autostrăzii A7, la traversarea râului Buzău,, în zona Vadu Paşii - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu (Imagine cu rol ilustrativ)
Şantierul autostrăzii A7, la traversarea râului Buzău,, în zona Vadu Paşii - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu (Imagine cu rol ilustrativ)
Şantierul autostrăzii A7, la traversarea râului Buzău,, în zona Vadu Paşii - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu (Imagine cu rol ilustrativ)
Şantierul autostrăzii A7, la traversarea râului Buzău,, în zona Vadu Paşii - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu (Imagine cu rol ilustrativ)

1.324.000.000 € costă singurul tronson din Autostrada Transilvania care nu a fost contractat până acum. Când va fi gata acesta, după cele mai optimiste estimări?

SHARE

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să semneze cel mai mare contract de autostradă, pentru tronsonul ce include Tunelul Meseș din Autostrada Transilvania (A3), cu asocierea desemnată câștigătoare.

Asta după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile depuse. Între timp, constructorul italian WeBuild a mers mai departe, la Curtea de Apel București.

Asocierea de constructori turci Makyol – Ozaltin este așteptată să aducă documentele pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a tronsonului Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km) din Autostrada Transilvania.

1.324.000.000 € costă singurul tronson din Autostrada Transilvania necontractat. Când va fi gata?

Acesta va include și cel mai lung tunel de autostradă din România, au spus reprezentanții CNAIR. Recent, CNSC a respins contestațiile WeBuild și Mapa la licitația organizată de CNAIR pentru cel mai mare contract de autostradă.

Astfel, contractul poate fi semnat din punct de vedere legal, după deciziile CNSC, chiar dacă, între timp, constructorul italian WeBuild a formulat recurs la Curtea de Apel București.

Citeşte şi: VIDEO Au repornit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani

Italienii de la WeBuild au depus în noiembrie anul trecut contestație după ce turcii de la Makyol au fost desemnați câștigătorii celui mai mare contract de autostradă, cel privind tronsonul de 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, cu Tunelul Meseș.

În contestație, constructorul italian solicită anularea raportului procedurii prin care a fost respinsă oferta sa și a fost declarată câștigătoare oferta asocierii de constructori din Turcia Makyol – Ozaltin.

„Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România”, anunța pe 1 noiembrie ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, conform Economica.net.

Citeşte şi: Cei 140 de kilometri fantomă de pe Autostrada Transilvania. A fost promisă din 2003, pentru 2012

Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat, transmitea și Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Potrivit lui Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 de miliarde de lei (fără TVA).

Citeşte şi: Autostrada Transilvania, abandonată de Umbrărescu cu complicitatea CNAIR. 40 km, întârziați 3 ani

Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Pe traseul acestui sector din A3 vor fi construite inclusiv:

– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km;

Şantierul autostrăzii A7, la traversarea râului Buzău,, în zona Vadu Paşii - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu (Imagine cu rol ilustrativ)

– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Dintre cei 584 de kilometri, aceşti 41 sunt cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România şi costă 1,324 de miliarde de euro, conform Transilvania Business.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te