Consiliul General al Capitalei a aprobat modificările Regulamentului de amplasare a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice propuse de Direcția de Urbanism a Primăriei Capitalei, simplificând birocrația și venind astfel în întâmpinarea investitorilor și utilizatorilor.
Citește și: Un român își vinde mașina electrică după un an: Autonomie scăzută iarna, extraurban mai bine nu
Principalele modificări aduse Regulamentului de amplasare a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice în București
- Execuția fără autorizație de construire a lucrărilor pentru amplasarea staţiilor de reîncărcare care nu afectează traficul pietonal sau rutier, în baza unui aviz de amplasare emis de autoritatea locală.
- Parcarea sau staționarea pe aceste locurile stațiilor de încărcare pentru mașini electrice va fi interzisă. Amenda pentru autovehiculele care ocupă ilegal aceste locuri va fi cuprinsă între 500 și 1000 lei (pentru persoane fizice).
Citește și: 7 mașini electrice, la ora adevărului. Cât merg cu un „plin” de curent în trafic real, în România
- Staţiile de încărcare pentru mașini electrice vor fi marcate cu un semn specific, care va fi desenat atât pe asfalt, cât şi pe un panou de informare. Acesta va conţine informaţii despre tariful de încărcare, procedura de urmat pentru încărcare și sancțiunea pentru mașinile parcate ilegal.
- Proprietarul/operatorul stațiilor va plăti autorităților publice un tarif de exploatare a locurilor de parcare utilizate.
Modificările au fost făcute printr-un amendament adus Regulamentului de amplasare a stațiilor de încărcare a autovehiculelor electrice.