S&P Dow Jones Sustainability Indices: BMW, cea mai sustenabilă companie auto din lume în 2020

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 09.12.2020 - 18:09
Concept BMW Flot
Concept BMW Flot

BMW Group a ocupat primul loc la categoria "Automobile" în cel mai recent clasament publicat de S&P Dow Jones Indices pentru Dow Jones Sustainability Indices World and Europe (DJSI), acumulând 80 de puncte dintr-un maxim posibil de 100 de puncte.

SHARE

Astfel, BMW Group este listat ca fiind cea mai sustenabilă companie auto din lume şi este singurul producător de automobile care a fost numit în mod constant printre liderii din industrie la indicii de dezvoltare durabilă Dow Jones.

Un total de 39 de companii din industria auto au fost evaluate în 2020. Rezultatele au arătat că BMW Group şi-a îmbunătăţit performanţele la toate cele trei domenii de evaluare (administraţie şi economice, de mediu şi sociale).

"Lupta împotriva schimbărilor de mediu şi modul în care folosim resursele vor decide viitorul societăţii noastre - dar şi al BMW Group. Din acest motiv am făcut din dezvoltarea durabilă şi eficienţa resurselor centrul alinierii noastre de business şi am ancorat această abordare în toate diviziile. Considerăm acest lucru ca un element de construcţie important pentru modelarea cu succes a viitorului nostru, deoarece modelul nostru de afaceri şi dezvoltarea durabilă sunt inseparabile pentru noi", a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG.

Poziţia de linder al industriei auto a BMW Group în indicii de dezvoltare durabilă Dow Jones reflectă îmbunătăţirile continue pe care compania le-a implementat deja în ultimii ani. De exemplu, în întreaga reţea internaţională de producţie, BMW Group a redus, din 2006, consumul de energie pe automobil produs cu 40%, iar emisiile de CO2 cu aproximativ 70%. Toate locaţiile de producţie îşi obţin electricitatea exclusiv din surse regenerabile.

De asemenea, BMW Group a redus emisiile de CO2 ale automobilelor noi vândute în Europa cu aproximativ 42% între 1995 şi 2019. Compania a construit sistematic standarde de mediu şi sociale ridicate în managementul lanţului de aprovizionare şi este lider în acest domeniu.

Acum face următorul pas în lupta împotriva schimbărilor de mediu şi către o gestionare responsabilă a resurselor. În iulie, BMW Group tocmai a prezentat noua sa direcţie strategică pentru dezvoltare durabilă.

Compania îşi stabileşte obiective clare pentru reducerea CO2 până în 2030. Noutatea este că aceste obiective se extind pentru prima dată pe parcursul întregului ciclu de viaţă al produselor comapeniei: de la lanţul de aprovizionare, la producţie şi până la sfârşitul fazei de utilizare. Obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 per automobil cu cel puţin o treime pe tot ciclul de viaţă. Pentru flota de peste 2,5 milioane de automobile produse de BMW Group în 2019, aceasta ar corespunde unei reduceri de peste 40 de milioane de tone de CO2 pe parcursul ciclului lor de viaţă până în 2030.

Acum, BMW Group îşi propune să reducă, până în 2030, emisiile din producţie (Scope 1 + 2) cu încă 80% faţă de nivelurile din 2019. Atunci, emisiile de CO2 vor fi mai mici de 10% din ceea ce erau în 2006.

Pe lângă aprovizionarea 100% cu energie electrică verde din 2020, BMW Group va investi sistematic în optimizarea eficienţei energetice. Emisiile de CO2 rămase din producţia mondială vor fi compensate folosind certificate adecvate. Acest lucru înseamnă că din 2021 producţia BMW Group va fi neutră din punct de vedere climatic în toate locaţiile sale.

Obiectivul principal este de a reduce emisiile de CO2 de la automobilele BMW Group cu 40% per kilometru parcurs până în 2030. Acest lucru va fi atins prin extinderea masivă a mobilităţii electrice.

În 10 ani, pe şosele ar trebui să existe peste şapte milioane de automobile electrificate BMW Group - aproximativ două treimi dintre ele cu un sistem de propulsie full electric.

De asemenea, BMW Group îşi va reduce emisiile de CO2 din lanţul de aprovizionare per automobil cu 20% faţă de nivelurile din 2019. În viitor, amprenta de carbon a unui furnizor va fi stabilită ca criteriu de decizie în procesele de acordare a contractului. Compania este lider ca primul producător de automobile care a stabilit obiective concrete de CO2 pentru lanţul său de aprovizionare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te