sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

PREMIERĂ O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025”

Data publicării: 15.11.2024 • 16:25 Data actualizării: 15.11.2024 • 16:55
PREMIERĂ O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025” - Foto: Dacia
PREMIERĂ O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025” - Foto: Dacia
PREMIERĂ O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025” - Foto: Dacia
PREMIERĂ O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025” - Foto: Dacia

În premieră, o mașină făcută în România, Dacia Duster, a fost desemnată de juriul independent al ECOTY (Mașina Anului în Europa) printre finalistele „Mașina Anului 2025”.

Cei 60 de membrii ai juriului „European Car of the Year“ au anunțat cele 7 finaliste ale competiției „Car of the Year” 2025

Din cele 42 modele testate, dacia Duster se numără printre finaliști, o premieră pentru brandul Dacia și industria auto din România.

Citește și: VIDEO Mașina Anului 2024 în Europa este din nou electrică: Renault Scénic E-Tech. BMW Seria 5, pe 2

O mașină făcută în România, Dacia Duster, printre finalistele „Mașina Anului 2025”

Potrivit juriului, „progresul tehnologic și raportul calitate-preț sunt factori deosebit de importanți" pentru obținerea titlului de Car of the Year, cerințe pe care cea de-a 3-a generație Dacia Duster le indeplinește cu succes.

Construit pe platforma CMF-B a Grupului Renault, Duster III beneficiază de motorizări hibride, printre care și motorizarea HYBRID 140, ceea ce permite ca până la 80 % din timpul de rulare în oraș să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 40 % în ciclu urban.

De asemenea, Duster se remarcă printr-o abordare care ține cont de protecția mediului, folosind materiale durabile, precum Starkle, un nou material inventat de inginerii Dacia. Acesta conține până la 20 % mase plastice provenite din reciclare și face parte din designul exterior al vehiculului.

Citește și: FOTO Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 €


Duster III oferă și noile accesorii ingenioase « în stilul Dacia » YouClip, care permit fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu, cum ar fi un suport de smartphone și suportul de pahare « 3 în 1 ».

Încă de la lansarea primului model în 2010, Dacia Duster a atras peste 2,5 milioane de clienți la nivel global. A fost unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de segment „B” din Europa din 2018 până astăzi, datorită caracteristicilor sale dinamice și raportului preț/prestații.

Câștigătorul Car of the Year 2025 va fi anunțat la Salonul Auto de la Bruxelles, pe 10 ianuarie 2025.

Citește și: MG ZS Hybrid+, primul adversar pentru Dacia Duster Hybrid. E mai ieftin cu 1.750 € și mai puternic

Cele 7 finaliste Car of the Year 2025, în ordine alfabetică:

Alfa Romeo Junior

Citroen C3/ e-C3

Cupra Terramar

Dacia Duster

Hyundai Inster

Kia EV3

Renault 5

Cine a câștigat titlul „Car of the Year” din 1964 până în prezent

- 1964: Rover 2000

- 1965: Austin 1800

- 1966: Renault 16

- 1967: Fiat 124

- 1968: NSU Ro

- 1969: Peugeot 504

- 1970: Fiat 128

- 1971: Citroën GS

- 1972: Fiat 127

- 1973: Audi 80

- 1974: Mercedes 450SE

- 1975: Citroën CX

- 1976: Simca 1307-1308

- 1977: Rover 3500

- 1978: Porsche 928

: 1979: Simca-Chrysler Horizon

- 1980: Lancia Delta

- 1981: Ford Escort Mk.III

- 1982: Renault 9

- 1983: Audi 100

- 1984: Fiat Uno

- 1985: Opel Kadett

- 1986: Ford Scorpio

- 1987: Opel Omega

- 1988: Peugeot 405

- 1989: Fiat Tipo

- 1990: Citroën XM

- 1991: Renault Clio

- 1992: Volkswagen Golf

- 1993: Nissan Micra

- 1994: Ford Mondeo

- 1995: Fiat Punto

- 1996: Fiat Bravo/Brava

- 1997: Renault Mégane Scénic

- 1998: Alfa Romeo 156

- 1999: Ford Focus

- 2000: Toyota Yaris

- 2001: Alfa Romeo 147

- 2002: Peugeot 307

- 2003: Renault Mégane

- 2004: Fiat Panda

- 2005: Toyota Prius

- 2006: Renault Clio

- 2007: Ford S-Max

- 2008: Fiat 500

- 2009: Opel Insignia

- 2010: Volkswagen Polo

- 2011: Nissan Leaf

- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera

- 2013: Volkswagen Golf

- 2014: Peugeot 308

- 2015: Volkswagen Passat

- 2016: Opel Astra K

- 2017: Peugeot 3008

- 2018: Volvo XC40

- 2019: Jaguar I-Pace

- 2020: Peugeot 208

- 2021: Toyota Yaris

- 2022: Kia EV6

- 2023: Jeep Avenger

- 2024: Renault Scenic

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră