„Mașina Anului 2020” este Peugeot 208

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.03.2020 - 17:04

Salonul Auto de la Geneva 2020 a fost anulat din cauza coronavirusului, dar organizatorii Car of The Year au decis să nu rateze anunțarea titlului ”Mașina Anului 2020”. Conferința la care nu a participat niciun jurnalist a avut loc la Palexpo și a fost transmisă on-line.

SHARE

BMW Seria 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3, Toyota Corolla. Lupta pentru titlul COTY 2020 între cele șapte finaliste a fost destul de aprigă, după numărarea voturilor celor 60 de jurnaliști auto specializați din 23 de țări, noul Peugeot 208 a câștigat deteșat, cu un scor de 281 de puncte.

Pe locul 2, cu 242 de puncte, s-a clasat Tesla Model 3, iar pe locul 3, Porsche Taycan (222 puncte). Ford Puma, crossover-ul șic construit exclusiv la Craiova s-a clasat pe locul 5 în preferințele juriului, cu un total de 209 puncte.

„Îmi face o deosebită plăcere să primesc premiul COTY 2020 pentru noul PEUGEOT 208. Premiul recompensează excelența acestui proiect și angajamentul echipelor Peugeot și Grupului PSA. Este prima data când un PEUGEOT „seria 2” primește această distincție !

Trei modele PEUGEOT desemnate „Mașina Anului” se află în prezent pe străzi: noul 208, 308 și 3008. Premiul COTY 2020 este o recunoaștere a strategiei mărcii în ceea ce privește “puterea de a alege” . De acum înainte, clienții noștri vor putea să aleagă între “Mașina Anului” Peugeot e-208 electric și “Mașina Anului” Peugeot 208 termic”, a declarat prin video-call Jean-Philippe Imparato, CEO Peugeot.

Votul final al juriului a luat în calcul mai multe criterii, precum inovația, design-ul, calitatea și raportul calitate/preț. Iar fiecare jurnalist specializat a atribuit ultimele sale 25 de puncte (repartizate către cel puțin cinci mașini) în direct, în cadrul evenimentului de la Palexpo.

Trofeul„Car of the Year” are o istorie de peste 50 de ani, primul concurs fiind organizat în 1964, și este organizat de șaăte reviste de profil din Europa: Auto (Italia), Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franța), Stern (Germania) și Vi Bilägare (Suedia).

Pentru a intra în cursă, mașinile trebuie să fie modele noi, lansate cu cel mult 12 luni înainte de concurs. Premiul nu se adresează doar automobilelor europene, dar pentru a fi nominalizat modelul trebuie să fie comercializat în cel puțin cinci țări europene, cu un target de peste 5.000 de unități.

Cine a câștigat „Car of the Year”

 - 1964: Rover 2000

- 1965: Austin 1800

- 1966: Renault 16

- 1967: Fiat 124

- 1968: NSU Ro

- 1969: Peugeot 504

- 1970: Fiat 128

- 1971: Citroën GS

- 1972: Fiat 127

- 1973: Audi 80

- 1974: Mercedes 450SE

- 1975: Citroën CX

- 1976: Simca 1307-1308

- 1977: Rover 3500

- 1978: Porsche 928

: 1979: Simca-Chrysler Horizon

- 1980: Lancia Delta

- 1981: Ford Escort Mk.III

- 1982: Renault 9

- 1983: Audi 100

- 1984: Fiat Uno

- 1985: Opel Kadett

- 1986: Ford Scorpio

- 1987: Opel Omega

- 1988: Peugeot 405

- 1989: Fiat Tipo

- 1990: Citroën XM

- 1991: Renault Clio

- 1992: Volkswagen Golf

- 1993: Nissan Micra

- 1994: Ford Mondeo

- 1995: Fiat Punto

- 1996: Fiat Bravo/Brava

- 1997: Renault Mégane Scénic

- 1998: Alfa Romeo 156

- 1999: Ford Focus

- 2000: Toyota Yaris

- 2001: Alfa Romeo 147

- 2002: Peugeot 307

- 2003: Renault Mégane

- 2004: Fiat Panda

- 2005: Toyota Prius

- 2006: Renault Clio

- 2007: Ford S-Max

- 2008: Fiat 500

- 2009: Opel Insignia

- 2010: Volkswagen Polo

- 2011: Nissan Leaf

- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera

- 2013: Volkswagen Golf

- 2014: Peugeot 308

- 2015: Volkswagen Passat

- 2016: Opel Astra K

- 2017: Peugeot 3008

- 2018: Volvo XC40

- 2019: Jaguar I-Pace

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te