Dacia Sandero a ajuns cea mai vândută mașină în UE și în Europa, în primele 6 luni din 2024, după ce în 2023 a ocupat locul 2, după Tesla Model Y. Acum, prima electrică e pe locul 8 în top-ul vânzărilor, care este dominat de modele subcompacte.
Asistăm la un moment istoric pe piața auto. „Meciul” anului 2023 în Europa se dă între Tesla Model Y și Dacia Sandero, două mașini total opuse, care nu au mai nimic în comun.
Dacia a ajuns, practic, mai scumpă decât Renault. Pe hârtie, un Sandero e cu 200 € mai ieftin decât noul Clio. Ambele modele împart, teoretic, aceeași platformă tehnică, dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” și de mai puțină tehnologie. Nu are degeaba 2* Euro NCAP.
Tehnologiile de asistență la condus oferă beneficii importante, reducând, de exemplu, oboseala la volan și crescând siguranța în trafic, dar pot crea și noi pericole, dacă nu reușesc să mențină un echilibru între gradul de asistare și cel de implicare al șoferului.
Salonul Auto de la Geneva 2020 a fost anulat din cauza coronavirusului, dar organizatorii Car of The Year au decis să nu rateze anunțarea titlului ”Mașina Anului 2020”. Conferința la care nu a participat niciun jurnalist a avut loc la Palexpo și a fost transmisă on-line.