Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.
Președintele Nicușor Dan deține, conform declarației de avere, un Citroen BX de aproape 40 de ani vechime. Dacă ar funcționa, mașina ar valora circa 2.000 € - 3.000 €. Dar, cum nimeni n-a văzut-o, probabil e bună pentru programul Rabla. El umblă cu un Renault Clio IV de 6.000 €.
Dacia Sandero a ajuns cea mai vândută mașină în UE și în Europa, în primele 6 luni din 2024, după ce în 2023 a ocupat locul 2, după Tesla Model Y. Acum, prima electrică e pe locul 8 în top-ul vânzărilor, care este dominat de modele subcompacte.
Asistăm la un moment istoric pe piața auto. „Meciul” anului 2023 în Europa se dă între Tesla Model Y și Dacia Sandero, două mașini total opuse, care nu au mai nimic în comun.
Dacia a ajuns, practic, mai scumpă decât Renault. Pe hârtie, un Sandero e cu 200 € mai ieftin decât noul Clio. Ambele modele împart, teoretic, aceeași platformă tehnică, dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” și de mai puțină tehnologie. Nu are degeaba 2* Euro NCAP.