Tuning-ul este o artă inginerească și o pasiune scumpă. Specialiștii firmelor de tuning pierd sute de ore în laboratoare pentru a dezvolta, de exemplu, soft-uri de putere sau pentru a testa și regla elemente aerodinamice pentru fiecare tip de mașină în parte.
Nu e joacă, cum ar putea crede unii. Orice greșeală poate duce, de pildă, la spargerea motorului ori turbinei, în cazul chip tuning-ului, sau la dezechilibrarea aerodinamică a mașinii, în cazul pieselor de/pentru caroserie.
O bară ori un prag remodelat din fibră sau o priză de aer în capotă mai merg. Dar un tulcean s-a prezentat la RAR pentru a omologa un eleron uriaș, meșterit din tablă, cornier și colțare pentru rafturi de bibliotecă, cu potențiale influențe deosebit de periculoase în ceea ce privește dinamica mașinii. A crezut, probabil, că dacă are Mitsubishi Lancer îl poate transforma „pe bordură” în mașină de Pikes Peak. A lucrat frumos, nimic de reproșat, dar, evident, inginerii de la RAR nu i-au apreciat munca.
„Știm că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul care a venit la RAR Tulcea pentru omologarea elementului de caroserie.