vineri 17 octombrie
EUR 5.0884 USD 4.3642
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”: aripă din tablă, cornier și colțare

Data publicării: 23.09.2022 • 11:04 Data actualizării: 23.09.2022 • 11:35
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook
Un român a vrut să omologheze la RAR „mașina zburătoare”. / Foto: Registrul Auto Român Oficial, Facebook

Un român pasionat de motorsport s-a uitat, probabil, prea mult la curse sau s-a jucat prea mult NFS pe calculator, și a vrut ca și mașina sa să aibă o apăsare aerodinamică mai bună. Nu a optat însă pentru un kit de tuning, ci și-a confecționat singur un eleron și a mers la RAR.

Tuning-ul este o artă inginerească și o pasiune scumpă. Specialiștii firmelor de tuning pierd sute de ore în laboratoare pentru a dezvolta, de exemplu, soft-uri de putere sau pentru a testa și regla elemente aerodinamice pentru fiecare tip de mașină în parte.

Nu e joacă, cum ar putea crede unii. Orice greșeală poate duce, de pildă, la spargerea motorului ori turbinei, în cazul chip tuning-ului, sau la dezechilibrarea aerodinamică a mașinii, în cazul pieselor de/pentru caroserie.

O bară ori un prag remodelat din fibră sau o priză de aer în capotă mai merg. Dar un tulcean s-a prezentat la RAR pentru a omologa un eleron uriaș, meșterit din tablă, cornier și colțare pentru rafturi de bibliotecă, cu potențiale influențe deosebit de periculoase în ceea ce privește dinamica mașinii. A crezut, probabil, că dacă are Mitsubishi Lancer îl poate transforma „pe bordură” în mașină de Pikes Peak. A lucrat frumos, nimic de reproșat, dar, evident, inginerii de la RAR nu i-au apreciat munca.

Citește și: VIDEO Polițista culturistă, afară din Poliție pentru clipurile de pe Onlyfans: A batjocorit uniforma

„Știm că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul care a venit la RAR Tulcea pentru omologarea elementului de caroserie.

Materiale necesare pentru confecționare: burghiu pentru metal, cornier metalic și colțare pentru polițe din magazinele de bricolaj, improvizații, câteva șuruburi cu piuliță și multă inconștiență.

Citește și: VIDEO Poliția Rutieră nu mai vrea Dacii și VW-uri. Cumpără 600 de BMW-uri cu 32 mii euro bucata

Totuși, dincolo de aspectul mașinii, vă rugăm să conștientizați că astfel de elemente de caroserie confecționate artizanal pot fi un pericol pentru siguranța traficului și a pietonilor, dar nici nu pot îmbunătăți performanțele vehiculului. Despre sancțiunile pe care le riscați nici nu mai vorbim...



Un astfel de element nu îndeplinește, din punct de vedere tehnic, normele pentru certificarea produselor și nici nu a fost supus verificărilor necesare pentru omologarea de tip a produsului, iar colegii noștri au decis că această improvizație nu întrunește condițiile care stau la baza omologării”, a postat RAR pe pagina sa de Facebook.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră